Tagpap opbygning

Er ved at bygge mit orangeri endelig der skal laves noget pap tag derpå.


Hvordan laves underlaget for tagpappen. 1"ru forskalling eller plader?

Der skal monteres tagvinduer i taget har nogle Velux vinduer til at ligge

Hvad med underpap og overpap?

Der skal primært pap omkring vinduerne 3 STK på hver side. CC spær er på 120 cm så der er ca 60 mellem vinduerne


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Både ved  plader og brædder skal det være med fer og not. Du kan ikke nøjes med forskalling. 

Jer forstår ikke rigtig "primær pap omkring vinduer" Der skal vel tagpap på hele huset. Skal det være rigtig godt skal der bruges både under og overpap. Du kan med fordel sømme underpap fast med papsøm, og så brænde overpap fast derpå. Ved vinduer skal pappet gå op på siden af karmen. Sider brændes først på, så det øverste bukkes uden på sider. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så er det er altså specielle brædder til tagpap, har fået af vide man ikke skal bruge plader på grund af mig og skimmel. Der skal kun være tagpap omkring vinduerne i toppen af taget resten bliver lavet med termotag derfor er det primært omkring vinduerne som jeg skrev tidligere. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er mange der sværger til brædder i stedet for plader de er meget a`la`gulvbrædder.  Her er et link til et eksempel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De brædder Erik henviser til kan jeg varmt anbefale. Dem har jeg brugt til brændeskur, hønsehus og også til en tilbygning der fungere som ny stue.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis