ødelagt min benzin græstrimmer..

jeg skulle lige trimme lidt kanter idag, jeg har en efterhånden gammel(men ikke meget brugt) powercraft benzin græstrimmer, ja jeg ved det godt, det er noget billigt lort, men den har virker som den skulle indtil videre..

i dag da jeg skulle starte den, skulle der lige pumpes lidt benzin ind, med den lille gennemsigtige gummedut, men den blev siddene oppe efter første tryk, og kunne ikke få den ned igen, så tog en tang og trak lidt i den, men den var godt mør, så der gik hul på, og det var så det..

Er det mon noget der kan skaffes??

en helt anden ting, de der hoveder som tråden sidder i, er det en standard størrelse?, og findes der modeller der er bedre end andre, jeg synes så ofte jeg skal stoppe fordi tråden enten ikke gider komme frem(sidder fast inde i spolen) eller den er knækket inden bag hullet, bruger ofte mere tid på at få tråden frem, end rent faktisk at fjerne græs...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er meget almindelig, at den lille benzinbold bliver mør, især på de billigere maskiner.

Tror mange maskiner passer stumper, men jo bedst at få en du er sikker på passer.

Hvis man googler benzin primer kommer der rigtig mange forskellige frem.

https://www.google.dk/search?q=benzin+primer&hl=da&rlz=1T4GGHP_daDK700DK700&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiYsPrR5vPaAhUCJ5oKHTxhCw0Q_AUICigB&biw=1220&bih=618

Vi prøver igen, i morgen --

Du kunne også tage resterne med til din lokale småmaskinpusher og få en med hjem i lommen.    

Og trimmerhovedet er også næsten standart. Der findes, mig bekendt, kun 4 forskellige type gevind de kan være monteret med. Heraf er de to af typerne så gamle (omkring 1970-80) du nok ikke kan finde hoveder mere. Men du tager bare dit hoved med til samme forretning og får et nyt af bedre kvalitet.

Trimmerhovederne findes med 2,3 og 4 tråde. Nen til din maskine formoder jeg ikke du skal satse på et hoved med mere end to tråde. 

God jagt. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis