Hævet et bgulv ca. 1 meter

Halløj alle,

Vi planlægger at lave nyt badeværelse, og samtidig slå vores gæstetoilet og badeværelse sammen til et. De ligger ved siden af hindanden, ufordringen er dog at de ligger i forskudt plan med ca. 1 meters højdeforskel. 

Tanken er at hæve gulvet på gæstetoilettet til niveau med badeværelse, og efterfølgende sænke et badekar ned (men det kommer vi til). Gulvet skal hæves ca. en meter

Hvordan bygger jeg nu min gulvkonstruktion op i gæstetoilettet. I dag er opbygninge:
- Terazzo
- Pudslag
- Lecakugler
- Beton

Mvh Mads Moss

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan bliver lofthøjden på gæstetoilettet efter du hæver gulvet en meter?

Du skal vel have gulvvarme, ikke? Den "gode" løsning ville være bare at fylde op med isolering, det er sikkert ikke så stort et rum, så det er småpenge. Du skriver ikke så meget om hvad du vil, men det er vel at støbe nyt betongulv? Der skal sikkert også flyttes installationer?

Der skal være gulvvarme, og der skal lægges fliser/Klinker på gulvet. Umiddelbart vil jeg ikke støbe beton!

Som jeg nævnte skal der nedsænkes et badekar i det nye hævede gulv!

Installationer osv skal selvfølgelig flyttes, men lige nu er vi kun på idé stadiet, og ville løse vores issue med gulvhøjden først. 


Hmm, tænker at fliser på træbjælkelag der skal gå rundt om et badekar bliver lidt besværligt at lave, men det er bare min mening. Husk at når du skal have fliser på, skal underlaget være meget stift (cc 300 mm eller mindre). Du kan muligvis bygge noget med Wedi-plader som underlag for fliserne i stedet for at bruge træ.

Annonce
pilehave skrev den 07-05-2018 11:50:01

Hmm, tænker at fliser på træbjælkelag der skal gå rundt om et badekar bliver lidt besværligt at lave, men det er bare min mening. Husk at når du skal have fliser på, skal underlaget være meget stift (cc 300 mm eller mindre). Du kan muligvis bygge noget med Wedi-plader som underlag for fliserne i stedet for at bruge træ.

 Ja har faktisk haft wedi pladerne i tankerne, men hvordan med opbygningen op til undergulvet?

Hvad med Sundolitt??


Mvh Troels
TRRA skrev den 07-05-2018 12:30:07

Hvad med Sundolitt??

Faktisk har jeg Sundolitt til at hæve mit køkkengulv 40mm, da jeg væltede væggen ind til stuen. Men her skal gulvet hæves 800mm, så det er måske lige voldsomt nok til det

Lav en leca kasse til dit badekar og fyld med sand og isolering beton til sidst. 2 forskellige gulvtyper arbejder ikke ens og vil næsten med garanti give problemer


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis