Afslutning af rygning ved valm B7 tagplader

Hej,

Vi er ved at lægge sidste hånd på vores lille projekt vedr. Udskiftning af gamle eternitplader til nye Cembrit B7 på vores tilbygning. 

Jeg er dog rendt ind i et problem, som jeg må erkende, at jeg muligvis undervurderede i starten. Tilbygningen har en valmet gavl, og jeg er i syv sind om hvordan jeg skal afsluttet mine rygningselementer her? Jeg kan se, at der til tegltage bruges en slags “klokke”, som pænt afslutter denne samling. Denne fåes ikke til tagplader. 

Nogle idéer? Eller måske nogle der har

tagplader og valm, som kunne uploade et billede?



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Jeg har forsøgt med en rygningsplade, der går ud over enden, men det duer ikke, da denne plade laver “tilbagefald” mod den foregående plade. Desuden ser det helt forkert ud nede fra   



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er ikke helt sikker på selv hjørnet ved valmen, men jeg har set at man skærer "vulsten" af næstsidste rygning, og vender den sidste om, så dennes vulst kommer ind over. Så bliver den mere lige. 

Jeg ville nok ikke skære så meget af de 2 der kommer op nedefra. Så kan de nå sammen. Med et stykke tagpap under kan du få denne samling regntæt, og den øverste behøver ikke at komme så langt ud over.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis