Hvilken farve er brandbiler indeni?

Kom til at diskutere med en kammerat, hvilken farve brandbiler er indeni!? 

Google ved det ikke, men det tænker jeg der er nogen der ved her   

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Inden i kabinen eller hvad mener du ? 

Dem jeg har set ligner bare almindelige lastbiler dog probet med al deres udstyr selvfølgelig. Eller tjeck Youtube der må være nogle videoer hvor man kan se det rimelig præcist. 

Ok, jeg tænkte bare de måtte have en bestemt farve indeni, ligesom danske militærkøretøjer for eksempel, der altid (?) er lysegrønne. 

Hmm, kan faktisk ikke huske det... Mange år siden, men i kan da bare ta en tur til den lokale, de plejer at være flinke

Annonce

Hej,

Min svigerfar står for indkøb og opbygning af brandbiler til Beredskabsstyrelsen. Det er typisk helt alm. Mercedes lastbiler, som bliver indkøbt og opbygget hos en opbygger i Polen. Nogle gange har han haft dem med hjemme, for at køre dem direkte til opbyggeren næste morgen. 

Indvendigt har de ganske almindelig interiør, som fx en Mercedes Actros 4-akslet lastbil. Som regel får de bygget en mandskabskabine på, som bliver indrettet med samme farver og interiør som den oprindelige bil. På de biler jeg har set. 

Bilerne bliver enten leveret i den kendte orange farve, eller betrukket med orange film. 

Bilerne bliver oftest leveret med træk på alle hjul, hvilken gør bilerne enormt høje. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Et par billeder af en ny brandbil udvendig og indvendig (jeg har lige udvisket hovedet på sønnike og jeg)   




Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Den er godt nok stor! 

Ved nærmere eftertanke er det vist også kun pansrede køretøjer og kontorvogne i Forsvaret, der er lysegrønne (ir-grønne) indeni. Det er så vidt vides fordi det giver godt kontrastniveau/synlighed indenfor i mørke eller lav belysning. Tænkte bare der var noget lignende i brandvæsenet.

Ellers må du forbi den lokale brandstation næste gang der er åbent hus! Det er også for store drenge   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu ramte vi en ny bundrekord i fladpandet spørgsmål , her troede man at det var en seriøs site som kunne hjælpe med dagligdagens små og store   ,  lav (gør) det selv    ,  opgaver.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis