Vertikalskærer Stiga VBF 40

Jeg har erhvervet mig en Vertikalskærer som lige skal have et eftersyn inden den tages i brug.

Men jeg er i tvivl om hvorfor der er 2 påfyldningsstudser til olie, samt 2 til aftapning.

Jeg kender ikke årgangen, men de reservedelstegninger jeg har fundet indeholder en studs, og den venlige person jeg talte med hos Stiga havde aldrig hørt om der skulle være 2 ??

Er der nogen af jer som kender modellen?

Nedenstående data er aflæst på typeskiltet:

Model: Stiga VBF 40

Type: M401

Art.No: 16-2211-16

Serial No: 9700888

På forhånd tak :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er to sæt aftapnings/påfyldningshuller så det er muligt at aftappe/påfylde olie uden at afmontere motoren uagte hvordan den er monteret på en maskine. Der har altid været på den måde på en B&S motor da de bruges på alle mulige og umulige maskiner.

Åh ja, det er ligemeget hvilken af hullerne du bruger da alle føre ind til motorens sump og dermed oliebeholdning.   

Pøj pøj med nyerhvervelsen.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Preps skrev den 05-05-2018 08:09:21

Tak for svaret Leif, så er der skiftet olie og rør 👍

Men underligt de ikke kunne oplyse mig det hos Stiga 😯

Fortsat god weekend 

Mvh Martin 

 Dem du har fået svar af har formodentlig aldrig set verdens mest solgte benzinmotor siden WWII på nært hold.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.  Jeg skal også lave en service på min vbf 40. Jeg har skiftet tændrør,  og nu vil skifte olie,  der er ingen steder hvor man kan måle hvor meget olie skal i...?
Da jeg åbnede den lave olie hul, kom der olien ud...
Og hvor og hvad skal man for at rense karburator for snavs?
På forhånd tak 🙂🙂
Henter skrev den 20-04-2021 22:00:42

Hej.  Jeg skal også lave en service på min vbf 40. Jeg har skiftet tændrør,  og nu vil skifte olie,  der er ingen steder hvor man kan måle hvor meget olie skal i...?
Da jeg åbnede den lave olie hul, kom der olien ud...
Og hvor og hvad skal man for at rense karburator for snavs?
På forhånd tak 🙂🙂

 Normalt skal der 600 ml i en af de mindre B&S motorer, det skulle passe sådan ca med at olien løber ud af det øverste hul når motoren er i står på et lige/plant sted.

Karburatoren kan du "bare" afmontere på vanlig vis og skrue bunden af. Afvask i benzin eller dieselolie. Brug trykluft til at blæse dysserne ud, eller brug et "hår" fra en pensel eller opvaskebørste til og "stikke" dem ud, aldrig et tyndt stykke ståltråd da det ændre på hullets diameter.

Pøj pøj med rensningen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kære Life
Mange tak for det svar 😊. Jeg er glad for det hurtige svar og vil håbe på at det vil lykkes mig.
Mvh Hanter 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også