Renovering af køkken - emhætte med afkast

Hej

Jeg er ved at renoverer et køkken med ny emhætte og nye skabe i en ældre andelslejlighed. Køkkenet var sidst renoveret i 2012(dog ret dårligt håndværk) så det er langt fra alt der bliver renoveret.
Jeg er så stødt på et problem da jeg rev den gamle emhættekasse ned nemlig at hullet i muren kun er 80mm. Umiddelbart forestiller jeg mig at det vil skabe en del støj når emhætten er 150mm.

Er der nogen der ved om det er muligt at udvide hullet nu hvor det er en andel? Det skal også siges at vi bor på 2 sal og alle andre har samme størrelse hul.

I tilfælde af at det ikke er muligt, er det så bedst at føre et 150mm rør fra emhætte og så gøre det mindre lige ved hullet i væggen. Eller skal man allerede indsnævre det ved emhætten. Synes umiddelbart at en halvering er voldsom.

Planen var at bruge et alu rør. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil absolut anbefale dig at få huller i muren gjort større. Dine ø 80 mm giver mindre end 1/3 lysning af hvad ø 150 mm giver.


Søren O

Mange tak for svaret 

Jeg er ikke så godt inde i andels reglerne, men er det ikke noget med at foreningen ejer det udvendig, og dermed skal de godkende at jeg udvider hullet ikke? 

Ved du om det er noget man kan gøre selv, altså at bore et større hul? 

Du tager fat i en fra bestyrelsen og beder om accept. 

Om du kan lave det selv kommer jo an på hvad du har mod på, og hvilke materialer ydermuren er lavet af. Med et murbor og en mejsel kan du komme langt. Luksusudgaven er at få et betonskærefirma til at bore hullet.


Søren O

Tak for svaret. Det lyder i hvert fald til at det er den bedste løsning. 


Jeg glemte helt at få sagt at muren er af mursten. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis