Fastgørelse af fodpaneler med LIM (i praksis?)

Jeg skal til at sætte nogle 16 cm høje fodpaner op (i 2 stuer).

Jeg har tænkt mig, at påføre fodpanelets bagside med 3 "baner" lim.

Min udfordring er dog hvordan jeg i praksis støtter og får presset fodpanelet ind mod væggen, i X-timer (til det er tørret). Længderne er 3,5-4 meter.

Jeg vil ikke til at rode med at skrue og sømme dem fast.
Håber på nogle gode tips fra Jer.

mvh  Jan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

For det første: de fleste slags montagelim kræver ikke ret lang tid, før de binder.

For det andet: hvis der ikke er så langt til en modstående væg kan du sætte et brædt i spænd. Ellers må du finde noget tungt, som brædtet kan spændes imod - det er trods alt ikke det store tryk, der skal til.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Tak, Dan - du beroliger mig lidt

mvh  Jan

Jeg har selv monteret forliste med modtagelim og lagde blot noget rundt i mod forliste så de blev holdt helt ind mod væggen. Men du kan nok ikke helt undgå at de gaber en lille smule enkelte steder da de fleste vægge som regel er en lille smule ujævne dette klares med en lille acryl fuge i toppen som bør overmales da acryl har en tendens til at falme blive fedtede og alt støv sætter sig i dem, derfor overmal dem og så har du fine forlister der slutter tæt.

Jeg har også monteret fodpaneler med montagelim. Jeg har brugt rigeligt af det og presset dem på plads. Det har holdt. 

Hvis det ikke kan holde fodpanelet inde ved muren, så er muren for ujævn og så ville jeg fuge det pænt så fodpanelet i det mindste ikke bugter sig derudaf som det vil gøre hvis  man har presset panelet ind til muren med en skrue eller hvad der ellers bliver foreslået.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har med held brugt No More Nails. Det hæfter meget hurtigt.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis