Lav en ru væg glat

Hej

Jeg er netop flyttet i mit første hus og nu er der jo en del man gerne vil have lavet med tiden.

De indvendige vægge er meget ru og holder man hånden på dem, er det slet ikke behageligt. Dem vil jeg gerne have gjort glatte på en måde. Jeg kan sætte et lag gips på, men da huset har en del sætningsskader/revner, er jeg ikke helt sikker på om det er så smart at gemme det væk bag gips, så man ikke kan se hvis der opstår nye eller der sker et eller andet. Og så giver det også andre udfordringer omkring vinduer hvor der så skal laves lidt ekstra, men samtidig er det også muligt at bruge gips med "indbygget" isolering på bagsiden (ved ikke hvad de hedder.

Ud over gips muligheden, er der så andet jeg kan gøre, der også holder i længden? Kan man spartle dem og evt sætte filt på, eller skal de simpelthen pudses op igen? Vil helst indgå at skulle fjerne al den maling der er på nu

Gode ideer og tips modtages :)


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv at hør en i stark om de ved noget de plejer at have meget viden om alt. Mener de malere vi bruger, bruger en forankningsgrunder og så spartler efter et par gange. men er for usikker til at sige man kan.

Jeg ville fuldspartle den væg med en gang sandspartel og så sætte filt på bagefter, der findes masser af eks. På hvordan det gøres på youtube.com 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også