Vand kommer ud af vaskemaskineafløb

Vi har lige fået ny vaskemaskine, den burde være installeret korrekt, MEN når den pumper vand ud af maskinen løber vandet ud over kanten af afløbsrøret. 

Der var ingen af de problemet med den gamle maskine. 

Er der mon forskel på trykket vaskemaskiner pumper ud med?

Kan en afløbsslange være for lang ? ( den er over de 40 cm fra gulvet)

Når jeg hælder kogende vand ned i afløbet løber vandet fint igennem 

Nogle forslag til, hvilke knapper vi skal dreje på? Maskinen et en Blomberg den forrige var en Siemens

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds. 

Det tyder på at den nye har en kraftigere pumpe. Hvis det er muligt kan du sætte nogle rør på afløb så det kommer højere op. Det medfører 2 ting:  der skal mere til før afløb løber over og din vaskemaskine pumpe "svækkes" når den skal løfte vandet højere op.

Jeg har også været ude for 1/2 stoppet rør. kogende vand er godt i køkkenvask hvor der kan ophobes fedtrester, men om det hjælper i dette tilfælde tvivler jeg på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Afløbsrøret til vaskemaskinen er sikkert tilsluttet et gulvafløb. Prøv at tjekke udløbet fra røret i vandlåsen, måske der sidder en "prop". Hvis vandet ikke står op i vandlåsen, så er det ikke vandlåsen de er stoppet.


Søren O

Forhøjelse af afløbet afhjælper overløb i 99% af tilfældende som Erik skriver, men 80 cm fra gulv til afløbskant burde være tilstrækkeligt.

Kontroller samtidig at afløbsslangen fra vaskemaskinen er stukket tilstrækkelig langt ned i afløbsrøret. Mellem 15 og 20 cm. burde være tilstrækkeligt.

Kontroller samtid for sæbeprop som Erik også foreslår. En sæbeprop er ofte tilfældet som varmt vand ikke afslører.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg skrev også "hvis det er muligt" Det fremgår jo ikke af starten på tråd at det er under et bord.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for jeres tid og ideer. Løsningen blev et rensebånd og en masse kogende vand( tror dog ikke det gjorde udslaget) så ja pumpen må bare være kraftigere i den nye maskine...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis