Solcelleanlæg med 2*100ah batterier

Jeg har et solcelleanlæg 50 watt på en ødegård, med 2 Gel batterier på 100ah i parallel forbindelse. Anlægget kan løbe tør for strøm om vinteren og jeg påtænker at købe en intelligent lader til at lade batterierne op. Mit spørgsmål er sker opladningen optimalt ved batterierne i parallel forbindelse eller enkelt opladning af hvert batteri. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
olav43 skrev den 02-05-2018 21:07:45

Jeg har et solcelleanlæg 50 watt på en ødegård, med 2 Gel batterier på 100ah i parallel forbindelse. Anlægget kan løbe tør for strøm om vinteren og jeg påtænker at købe en intelligent lader til at lade batterierne op. Mit spørgsmål er sker opladningen optimalt ved batterierne i parallel forbindelse eller enkelt opladning af hvert batteri. 

Dem lader du på nøjagtig samme måde som de er tilsluttet styringen til solcellerne. 

Men når det kniber at holde strøm om vinteren, burde du måske overveje et eller to paneler mere magen til dem du har i forvejen.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis