afløb fra vaskemaskine - lige på grænsen i højden

Hej,

Jeg er lidt i tvivl om hvor kritisk højden på max 100 cm er ...


Jeg får leveret ny vaskemaskine( https://www.skousen.dk/hvidevarer/vaskemaskine/frontbetjent-vaskemaskine/product/blomberg-bwg474w0/ ) på fredag og i den omgang ville jeg løse mit problem med lugt, pga. der manglende vandlås.

Nu har jeg så læst om max højde, hvilket jeg ikke lige havde givet mange tanker, så måske derfor det ikke er løst.

Skal jeg være bekymret eller vil det komme til at virke som det skal ... Jeg tænker jo lidt der også må være lidt fejl monterings margin ... Vil jo helst gerne det hele kommer til at virke perfekt.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal nok virke. Du må lade det komme an på en prøve. Når den pumper ud må du lægge mærke til om lyden ændrer sig markant noget før den er færdig med at pumpe. Først lyder det ensartet samtidig med at du kan høre vandstrømning. Derefter skal den helst være tom og lyden ændrer sig til ? ? skvulp  skvulp. Du kan ligesom fornemme at vinger i pumpen ikke har mere vand at køre i. Den "tomme" lyd skal helst være der 10-20 sekunder for at du kan være sikker på at den bliver helt tømt hver gang.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik,

Tak for svar ... det kom an på en prøve og det lader til at virke, så heldigvis ingen problem. Nu er jeg fri for den lugt ... og ja, som den tidligere ejer havde gjort proppet en knud ned omkring.

Ikke at mit problem var så stort, men det er rart at det nu er løst ... selvom en sælger i Skousen ikke mente det var nødvendigt ... men en VVS'er sagde at det kunne være nødvendigt. Så godt man lige snakker med flere forskellige mmensker.

Nu har jeg også endelig en vaskemaskine der kan varme vandet ... :-) Jeg tænker stadig på hvor lang tid det har stået på ... men nu er det løst ... ( den blev skiftet til en ny Blomberg, den anden var 7 år gammel )

Dejlig at det virker. Men det er nu nok ikke afløbet der skal have skyld for at det nu varmer.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej, men nu skulle vaskemaskinen skiftes, så kunne jeg jo også se på det andet problem...

Først troede vi det kom fra afløbet nede i gulvet, men da slangen fra maskinen blev taget af der, så fandt vi ud af det kom derfor ... så ... det er jo helt fint.

Dette blev min løsning ... har virket uden problemer ...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis