Skift af karburatormembran B/S - hvad er galt?

Hej

Jeg har en gammel Klippo plænekliper med Briggs Stratton Sprint 375 motor. Den er fra 1994, og gik ujævnt i motoren. Jeg har derfor købt ny karburatormembran, nye regulatorfjedre, nyt luftfilter og nyt tændrør.

Benzintank og karburator er adskilt, vasket og tørret, og jeg har monteret den nye membran (gummimembran mod tank, filtpakning ovenpå). Regulatorfjedre er monteret korrekt. Luftfilter er vædet i 2-takts olie og presset nogenlunde tørt, og nyt tændrør er monteret.

Efter 10 pump på den lille fingerpumpe på karburatoren, starter maskinen ved førstre træk i snoren. Den hoster og hakker en del, og går ud efter max 30 sekunder. Herefter skal den have 10 pump, før den kan starte igen. Og så går den ud igen.

Noget tyder på, at motoren ikke kan suge benzinen op af tanken - det er som om, den lever af det jeg pumper ind før start, og så går ud.

Hvad kan der være galt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uha, den skulle faktisk have alle muligheder for at gå som en næsten ny motor.    

Men der er vel kun membranen der kan være problemet. Du har forhåbentlig ikke brugt en form for pakningspasta vede samlingen ?

  Ellers må der være noget skidt i/på flapperne eller et hul i membranen.  Du må desværre nok atomisere endnu engang for at undersøge hvad der er gået galt.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
palle22 skrev den 02-05-2018 21:36:05

Hmm... Jeg fyldte tanken helt op, og nu kører den. Måske der har siddet noget skidt i et filter, som blev skyllet ud?

Tak, uanset.

 Ja måske. Det er tit, det giver en nemmere start når tanken er fyldt helt på grundet af den mindre højde som benzinen skal suges op. Det har faktisk altid været et problem på den type karburatorer.

Godt du fik den i gang.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis