Toilet overskyller

Hej

Jeg har et knap 1 år gammelt væghængt Ifö Sign-toilet, som jeg har oplevet problemer med.

Når man skyller, skylles der i første omgang korrekt. Når cisternen fyldes, fyldes toilettet dog igen med vand – ca. dobbelt så meget vand, som et stort skyl. Det virker nærmest som om, at cisternen ”overfyldes” og det overskydende vand løber ud i toilettet.

Toilettet tømmes herefter korrekt, således at vandstanden er tilbage på normalt niveau.

Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet kan skyldes, eller skal jeg ud og have fat i en vvs-installatør?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg går ud fra at det er cisternen inde i væggen der overfyldes ? 

I så fald skal du have frontpladen af, ( skubbe den opad, så går den fri )

Så kan du påvirke skyl og kigge ind og se hvad der foregår under fyldning. Det er højst sandsynlig noget der generer svømmeren. Måske sidder den lille vandslange i vejen så den ikke kan bevæge sig let. 

Efter knap 1 år så tror jeg ikke det er kalk problemer, som man ellers altid springer på når det gælder toiletter. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du ikke selv lige har prøvet at justere vand opfyldning og løsningen om korrekt opsætning, så prøv engang at google den på youtube, der er flere GDS løsninger om indstillinger af forskellige toiletter, også på dansk. Virkelig gode guides, når man ikke lige vidste hvad som sker eller hvordan den indstilles.

Super tip, Michael! Har allerede fundet et par stykker :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis