Fuge under hoveddør

Hvilken fuge/mørtel skal man bruge i dette tilfælde ?

Og skal der noget ind i hullet før man lukker af?


Jeg troede jeg bare kunne fylde det op med PU skum, men det var vist ikke den helt rette tilgang   (Der begyndte at komme vand ind under listen indefra) Så har fjernet skummet igen)   


Steven
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan tætnes med grå silicone fugemasse. Men for at det ikke skal koste flere tuber, skal du have et passende ekspanderende skumbånd ind først. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og så ti” en anden gang du påtænker at bruge fugeskum så er fugeskum vandsugende og ikke afvisende det sige at det trækker fugt ind i bygn8ngen og holder fugten der. Så hvis dit fodtrin er Af træ så vil det rådne op der, min personlige holdning til fugeskum er at det er for amatører der vil springe over hvor gærdet er laveste og med en skidt resultat deraf. 

, som elmand siger et ekspanderede bagstop ind og en grå siliconefugemasse uden på... det er den korrektemåde atlave derpå 

Mange tak for jeres svar
Jeg fjerner alt fugeskum og lægger et bagstop ind og derefter fuger med grå silicone fugemasse


Steven

Jeg kan ikke finde noget fugebånd det er tyk nok. Må man ligge det dobbelt ?
Hvis ikke, hvor finder jeg så noget bånd der er 30mm ?


Steven

Ahh, det sidste link havde jeg ikke set. Så må jeg lige en tur i stark Tak


Steven

du skal enten bruge ilmo bånd og ingen fuge ELLER bagstop og fuge (og absolut ikke en silicone baseret fuge)

Jeg ville vælge bagstop og en polymerbaseret fuge. Ulempen ved ilmo bånd er at de ikke (i min verden) er særlig gode ved vandrette afslutninger. Det er langt bedre med en gummifuge

Jeg har købt en Sealflex Hybrid 522 og kører i stark efter Sika bagstop. Det burde da fungere fint sammen ?


Steven
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis