Sansegynge i gipsloft

Hej

Jeg står overfor, at skulle hænge en sansegynge op i vores gipsloft. Jeg har købt sådan en Power Hook, som gyngen skal hænge i. Gyngen skal bære maks. 80 kg.

Fordi vi er meget specifikke ift., hvor vi gerne vil hænge gyngen, vil jeg skrue Hooken direkte op i pladerne og altså ikke i de brædder, hvor loftet er monteret. Jeg har kigget på de her dybeller til at fæstne gyngen. Der skal fire skruer i Hooken.

Mit spørgsmål er, om det er et håbløst projekt jeg har gang i? Min intuition siger mig, at det er for tungt et læs at hænge i et gipsloft. Men kan det lade sig gøre med den fremgangsmåde jeg foreslår?

På forhånd tak!




5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Efter min mening er det den sikre måde til at rive gipspladerne ned. Ved en sådan vægt er du nødt til at have fat i spærene. Og hvis det ikke passer, må du lave en tværbjælke som er fastgjort i spærene.

Jeg mener nu nok at forskalling skal kunne holde. De ligger vel pr. 30 cm.

Hvis det skal være så præcis som du antyder. må du skrue et pænt stykke høvlet bræt under loftet, som kan nå imellem forskalling. Den kan så males en eller anden tosset farve, så man kan se at det ikke skal skjules. 

Har du adgang op over loftet er det jo let at lægge et bræt der oppe.

Dybler op i gips pladen alene ville jeg ikke turde satse på. 

Nå jow det er jo kun den lille der slår sig.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ja, det er jo netop det. Så vil man helst være på den sikre side, selvom jeg er blevet forvisset fra forskellige "byggemarkeds-eksperter", at det nok skal holde. 

Tak for svarene! Jeg finder på en anden løsning. Vil nødig risikere noget for min datter og mit gipsloft - i den rækkefølge ;-)

Det er naturligvis gipsloft du skal være bekymret for i første omgang. For du lægger dig naturligvis selv op i den for afprøvning. Så skal det nok holde til den lille. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er klart. Så forslår 80 kg. dog nok ikke...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også