Søger lidt hjælp mht en bjælke

Hej alle. 

Jeg er ved at lave en vinkeltilbygning på 35 m2 på mit eksisterende hus. 

Jeg er snart ved at være klar til at bryde væggen/vinduespartiet ned mellem det gamle og det nye. 

Der er i forvejen stor overligger i form af en bjælke der spænder over de 6 meter. Bjælken er godt nok understøttet af en lodret rund bjælke på midten. 

Jeg vil gerne have det helt åbent uden den lodrette bjælke. Jeg ved bare ikke om den vandrette er stærk ok. 

Den vandrette bjælke er 15x12 cm og 6 meter lang. 

Den lodrette bjælke er 100x100

Taget er eternittag og 20 grader på den gamle bygning og 25 grader på tilbygningen. 

Tilbygningen er 5 meter bred. 

Håber nogen kan hjælpe 😁👍🏻 om den er stærk nok i sig selv, om jeg skal bibeholde den lodrette stolpe eller forstærke bjælken med 2x10" på hver side? 

På forhånd tak. 

Hej alle.  Jeg er ved at lave en vinkeltilbygning... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har du fået lavet spær til din tilbygning på spærfabrik ?

Jeg har for et par år siden lavet samme slags tilbygning og da jeg jeg bestilte spær så lavede de bare det første spær på tilbygningen "forstærket" og så blev spærene i den anden retning monteret på det forstærkede spær i bjælkesko.

Men hvis du allerede har fået lavet tag men ikke har tænkt over det tidligere så må du helt sikkert kan få en limtræsbjælke der kan bære dine spær så du kan få fuld åbning der er en beregner til det på nettet. Men det ermåske lidt sent nu.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis