Badeværelse

Er ved at bygge mit 3,5 m2 badeværelse om....vil høre om lagene i gulvet...har gravet 70 cm ned og vil ligge ca.10 cm Lega, 30 cm flamingo, jern, beton op til 15 cm fra dørkarm og til sidst 5cm klaplag og fliser

Tak på forhånd 😉


😀 Wintherstorm
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor leca? Jeg ville lægge 100mm styrolit mere istedet. Kan i øvrigt ikke helt få målene til at gå op. Hvor tykt lag beton regner du med? 10cm er alt rigeligt. Og så tror jeg at jeg ville undvære klaplaget. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Har hørt jeg skal ligge lega fordi jeg er i lerlag😳...ved ikke med beton...ville bare fylde op til det passede med højden 😂 og så et lag der er nemt at trække af til fald 😳...er første gang jeg kaster mig ud i et rum...fra jord til gulv 😊


😀 Wintherstorm

Det lag beton som er nederst hedder klaplag, man klapper det bare sådan ca. med skovlen. 

Det man lægger over er 3-5 cm slidlag / pudslag. Og det er en god ide hvis man ikek er for kendt med at nivelere. 

Afløb skal ligge mindst 3 cm under gulv i omliggende rum. Så du kan jo sige 5 cm. 

Fliser 1

Slidlag 6 (ved døren)

beton med gulvvarme 8-10 cm 

Så din styrolit skal slutte 15 - 17 cm under omliggende gulv. 

Lidt sand ned i bunden så det er helt rettet op inden styrolit starter, og så det passer med de mål som det købes i. Så kan du jo få plads til  50 cm styrolit. Det er i bunden at toppen af styrolit skal planlægges. 

Det er ikke rart at have et stort trin ned i badeværelse.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis