Fastgørelse af murrem - Højt på galv

Hej alle. 


Jeg har nu læst rigtig rigtig mange tråde herinde, og I skal alle have kæmpe tak, for lækker info! 

Jeg har dog ikke kunne finde noget svar her, på det jeg skal ud i nu. 

Jeg har hevet en skimmel/råd/fugt/rotte-ramt garage ned. Garagen var lavet på galven af huset, med fald væk fra gavlen. Nu skal jeg have en rem op igen. Men den tidligere rem var placeret længere nede førhen, da detvar fladt tag. Så var der lavet kiler, som hævede taget. 

Jeg vil gerne bibeholde døren i gavlen til garagen, men bliver så begrænset af maksimal højde på tag, grundet skel. 

Gavlen er muret, op til remmen der holder taget på huset. 

Nu vil jeg montere en rem, så jeg kan sætte spær i bjælkesko. Men, så kommer remmen faretruende tæt på toppen af murværket. Jeg tænker at det kan give problemer, hvis jeg kommer for tæt på toppen. Det der er i det, er at der kun vil være 3 skifter mursten til dørhullets top, og så vil jeg være lidt ræd for at nedadgående tryk, hvis et af spærene ender lige over åbningen. Derfor ville jeg gerne have en rem på. 


Hvis spørgsmålet virker rodet, så er det fordi jeg er ufatteligt dårligt til at formulere det, så skal jeg gerne prøve igen. 

Tak


Elektroniknørd - GDS ligger i blodet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er spørgsmålet i grunden. 

Du kan fastgøre en rem med mange skruer. Hvis der er en træ rem indenfor, kan du bruge lange skruer. 

Man borer igennem rem med f.eks, 10 mm bor og ind i muren med diamantbor. Så sætter du plugs ind i træet og banker plugs helt ind med skruen. De sidste 20 mm skrues så med skruen. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mit spørgsmål var lidt, når nu jeg kommer så højt op op gavlen med en rem, om det så ikke var en idé at lægge spærene direkte på muren (mureren siger god for det) - Mit problem er lidt så at jeg ville ende med et spær direkte henover et dørhul, med 2-3 skifter til åbningen af muren. 

Der er jeg dog kommet på, at lave udveksling mellem de to spær på hver side. Lade det midterste spær (lige i døråbning) ligge på bjælkesko, på samme dimension træ til spærene i hver side. Igen monteret i bjælkesko. Så undgår jeg at trykke bed lige over dørhullet med et spær, og så kan jeg fjerne det antal sten der skal til for at få spærene nok ned. 

Lyder det galt?


Elektroniknørd - GDS ligger i blodet.

Jeg synes du skal gå efter det din murerven foreslår. Han har set hele huset og har de bedste forudsætninger.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der blev fjernet 3 skifter sten hele vejen hen, og herefter blev der lagt en rem op, så spærene blev monteret i bjælkesko. 


Elektroniknørd - GDS ligger i blodet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis