S-Video til component ...

Har købt en brugt NAD T752 surroundreceiver. Den opsættes vha on-screen menuer - den skal altså tilslutte mit TV. 

Her er det så at gammel verden møder den fagre nye ... for receiveren sender ikke menu signalet ud på component out men i stedet på enten S-video eller composite. Og mit fhv nye LG 55" smart tv har kun component og hdmi. Kan jeg vi et kabel som dette kable mig fra receiverens s-video out til tv'ets component in ?!?

Vil gerne gøre det så billigt som muligt da det jo ikke er til daglig brug men mere set-and-forget 


/bjørn

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

S-Video kan du ikke gøre ret meget med, men composite burde kunne føres til dit TV. Nu ligger vi jo ikke inde med alle brugsanvisninger til alle fjernsyn, så et billede af dine TV-indgange ville hjælpe ganske gevaldigt.


Jamen så er det klart. Du skal have fat i et RCA-han til RCA-han kabel med tre stik i hver ende.

Y til Y (gul), L til L (hvid), R til R (rød)

Så burde det virke.


Hej Bent - og tak for endnu et svar fra dig! 

Men som jeg nævnte i det første indlæg så er situationen desværre at receiveren IKKE sender  menu signalet ud på component out men i stedet på enten S-video eller composite. Det stod faktisk i manualen da jeg nærlæste, men nåede selvfølgelig at købe et fint komponentkabel ...   


/bjørn

Kan ikke finde en boks der kan klare det i sig selv, men du kan gå fra s-video til vga med den her boks :

AV to VGA TV Signal Converter Adapter S-video to VGA Switch Conversion for PC Notebook
 http://s.aliexpress.com/aqMjEbQV?

Og herefter fra vga til hdmi med den her:

1 Pcs Mini VGA to HDMI Converter With Audio 1080P VGA2HDMI Adapter For PC Laptop DVD to HDTV Projector with HDMI2VGA Converter
 http://s.aliexpress.com/2EJvUZ7Z?

Lyden må du køre med rca til Mini Jack... 

Måske det var en mulighed... Pris Max 200 med kabler via aliexpress. 


 

Annonce

Hej  mdn 

"S-video til VGA" var da vist lige kodeordet! Og pyt med hdmi delen for hvis jeg finder  en gl. 14" eller 15" fladskærm på loftet eller i garagen må jeg vel kunne nøjes med den første adapter og så bare et vga kabel til monitoren? Det er som sagt kun til opsætning af receiveren - eksempelvis 


/bjørn

farfar skrev den 04-05-2018 17:09:33

Hej  mdn 

"S-video til VGA" var da vist lige kodeordet! Og pyt med hdmi delen for hvis jeg finder  en gl. 14" eller 15" fladskærm på loftet eller i garagen må jeg vel kunne nøjes med den første adapter og så bare et vga kabel til monitoren? Det er som sagt kun til opsætning af receiveren - eksempelvis 


 👍


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis