Krone muffe smelter ved brug af den ene induktionsplade

Hej..  

Vi har en induktions kogeplade 4 år gammel fra ikea. 

Vi har fået et problem med at når vi bruger den store plade og sætter en stor gryde eller ligende på så bruger den så meget strøm ? at den smelter den kronmuffe den er samlet i. 

Kogepladen har ikke sin egen gruppe, da dette er et ældre hus fra 30érne . 

Har i en ide om hvad der kan være galt.. Tænker selv det kunne være kogepladen, men jeg syntes jo ikke 4 år er lang tid ? :) 


Mvh Michael


MMT
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må udskifte din kronemuffe med en anden, og sørg så for at det er skruet ordentligt sammen.

En "løs" samling afgiver varme, og kan starte en brand, så det er meget vigtigt at alle samlinger er skruet ordentligt fast.


Søren O

Prøv at indsætte et billede, det gør det nemmere at svare.

Men måske der bare skal en ny muffe på, og korte ledningerne lidt op, så der kommer frisk kobber frem, og så få spændt den nye kronmuffe god til.

Det kunne tyde på der har været en dårlig forbindelse i den gamle kronmuffe, pga. for løse skruer.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvor stor er sikringen og hvor meget er der på samme gruppe? Er det 1,2 eller 3 faser?


Elektronikteknikeren

Ok tak for svar.. Jeg vil prøve med en ny muffe først..  

Alt plastik omkring forskruningen er smeltet væk  


MMT
Micthis skrev den 30-04-2018 18:15:24

Ok tak for svar.. Jeg vil prøve med en ny muffe først..  

Alt plastik omkring forskruningen er smeltet væk  

 Det tyder på en lidt løs forbindelse. Lad os se et billede. Du er ude i noget lidt brandfarligt. 

Du skriver forskruningen, det kræver næsten et billede.


fase
Vedhæftede filer:

MMT

Ja det ligner resultatet af en dårlig forbindelse, kort ledningerne op, og på med en ny muffe.


Vi prøver igen, i morgen --

Det ligner jo helt klart en dårlig forbindelse, som øjeblikkelig skal repareres. Køb en ny dobbelt samlemuffe og klip det beskadigede væk og saml ledningerne igen.

Noget helt andet er der ikke låg på membrandåsen?. Det ligner en dårlig ulovlig GDS installation. Der mangler låg og dåsen er ikke fastgjort til underlaget.


fase

S.Fabrin. Dette er dog lavet af en elektriker, men var låget ikke taget af kunne du jo ikke se problemet 😉 . Den har ikke været skruet fast , men lagt løs nede i sokkel så man kunne tage den op. Der er ikke plads til at skrue den fast pga af en skuffe. Er dette ulovligt skal det selvfølgelig rettes. Tak for jeres hjælp, jeg får fat i en ny muffe. 

Mvh Michael 


MMT
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis