Når du har så fin en vejviser på gulvvarmen, er det "bare at komme i gang" Jeg har for 1 år siden hjulpet min søn ved en lignende opgave. Vores "instrument" var at holde hånden ned på gulvet. Her var der dog tale om gamle jernrør, og de tåler at man er lidt mere nærgående med mejsel. Når du står med termografi kamera holder du en blyant ned på gulvet samtidig, og slår en streg midt i det varme felt. Det gøres lige oppe fra. Så får du en tegning på gulvet af placeringen.
Der hvor du er SIKKER PÅ at gulvvarmen IKKE går kan du skære riller med 20-25 mm mellemrum, eller bore med lille betonhammer. Så er betonen let at hugge op. Det skal du jo hele vejen langs muren så der bliver plads til linie dræn. Så bruger du en fladmejsel og håndhammer for at nærme dig gulvvarme. Du slår et lille stykke af ad gangen, indtil du får øje på gulvvarme. Så kender du også dybden. Sådan arbejder du så omkring denne.
Det kunne jo også blive en løsning at lade afløbet blive og lave kuvertfald.