'Ukendt' teknisk teknisk installation

Hej,

er der mon nogen her der kan fortælle mig hvilken installation dette her er?

Umiddelbart synes jeg det ligner en eller anden form for el installation, men er ikke helt sikker.

Den har ikke nogen funktion ( i hvertfald for mig) / jeg bruger den ikke til noget. Ledningen der går langs trælisten forsvinder op i loftet.

Mvh Jesper



Jesper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner noget antenne installation til radio/tv.


Vi prøver igen, i morgen --

Det ligner en antenneinstallation. Prøv forsigtigt at skrabe malingen af låget og se om der ikke står R og TV på det.

De kabler, der neden ud ligner noget hjemmelavet noget.


fase

Det er coaxkabler (TV/RADIO) der forsynes nedefra og forgrenes videre opefter! Er det lejlighed eller hus? Hvis det er lejlighed skal du være sikker på det ikke forsyner overboerne med et signal før du fjerner det!


 Certificeret Statiker

Jeg bor i lejlighed i stueetagen.

Jeg har et andet sted i lejligheden et mere 'moderne' udtag til tv signal så det er jeg ikke i tvivl om at det er det (altså det andet).

Jeg synes også at det ser lidt underligt ud at det ene kabel går ned i gennem fodlisten. 

Jeg prøver at høre viceværten om det er en aktiv forbindelse og om overboen evt har det samme.

Og tak for jeres svar 🙏


Jesper
Annonce

Ved nærmere eftersyn ser det ud til, at der kun er to kabler. Det, der kommer fra hullet i fodlisten, ser ud til at være tilgangen, fordi det tilsyneladende er tilsluttet til klemmen til venstre mærket "eing" indgang. Det andet kabel er så afgang, og kan så være indgang på et andet stik i lejligheden.


fase

Typisk tidlig fællesantenneanlæg 1970erne , her i København var det DR 1 og Sverige 1 og 2 plus danske og svenske radioprogramer , det var som regel lavet som et redekam anlæg  , hvor man  havde et hovedkabel i kælderen med en afgrening op i lejlighederne både til venstre og højre i opgangene og  som gik fra stuen og op øverste etage hvor  det blev afsluttet med en slutmodstand .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også