Nye fliser i bruchekabine

Hej

jeg har pillet de gamle fliser op i vores brusekabine, og det har fået lov at stå og tørre op. de gamle fliser var blevet lidt løse og der var kommet vand under.

så nu skal jeg i gang med at ligge nye, men der skal jo først en membran på, hvad gør jeg her for at være helt sikker på den hæfter ordentlig på gulvgipspladen?. Og det bliver ikke nemt at få nyt tætningsbånd på i hjørnerne pga de eksisterende vægfliser, er der et smart trick her ?

Billedet viser det gamle gulv og de nye fliser


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej FAG

Hvis jeg var dig, så er din brusekabine vist bedst tjent med, at få nye fliser på både vægge og gulv, og selvfølgelig også vådrumsmembran. Kort sagt få gjort din brusekabine Up To Date.

Men du skal allerførst sikre dig, at væg og gulv plader ikke har taget skade og at der ikke er kommet vand i gennem til selve konstruktionen, med eventuel råd og svamp til følge.

Alt afhængig af hvilken vådrumsmembran du vælger at bruge, så skal væg og gulv påføres en primer og dernæst vådrumsmembranen, som begge påføres efter produktets anvisninger.

Hvordan er faldet i din brusekabine efter at du har fjernet gulvfliserne?


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Hej AJohansen

Tak for svar!

der er ingen råd ellersvamp i konstruktionen :-) det er tjekket, og det er også knastør nu.

der er 1 1/2 cm's fald over mod risten, ca 80 cm.

Jeg ville være ked af at skulle hive alle vægfliser ned også, de er som vi gerne vil have dem og dem der skal på gulvet er magen til bare i en anden farve, kabinen er jo lavet efter nuværende regler.

Jeg har købt et skalflex membransæt, der er rigeligt i til det jeg skal bruge. 

Det er forståeligt nok, men du har højest sandsynligt heller ingen vådrumsmembran under dine vægfliser, og det vil være langt mere bekosteligt, hvis der på sigt skulle komme vand ind i konstruktionen.

Uden du må hænge mig op på det, så skal den vådrumsmembran som du ligger på gulvet gå mindst 10 cm op ad væggene. Men læs vejledning for dit produkt grundigt inden du går i gang.

Jeg kender og tror ikke, at der er et smart trick eller løsning på dit problem, beklager.

Jeg ved ikke hvilken vådrumsmembran der er bedst på markedet, men der findes en del f.eks LIP, ALFIX, Ardex, Skalflex, m.fl.

Du skal sikre dig, at faldet også er korrekt efter at du har langt fliserne.

Jeg håber, at du finder og vælger den rigtige løsning for dig.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

hej 

igen tak for svar

der er skam vådrumssikring bag ved vægfliserne, tætningstapen har jeg skåret af da jeg fjernede de gamlefliser. Tror faktisk jeg kan ligge den nye opimod den gamel i  selve tætningsmassen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis