Gulvvarme PEX, hvilket mærke

Jeg skal have lavet nye gulve med gulvarme, det er med varmefordelingsplader og 20 mm slanger. Jeg synes at have læst at det er en god ide at vælge fordelingsplade og slange fra samme fabrikat og det skal være med iltspærre i midten. Ny kommer så det store spørgsmål, hvilket fabrikat skal man vælge, jeg vakler mellem

  • Wavin - fordelingspladerne ser ud til at være billige og rørne ligeså
  • Roth
  • Uponor
  • ????

Er der nogen erfaringer om hvad der er godt, bedre og allerbedst, det gør ikke noget hvis røret er nogenlunde smidigt at lægge, da det nogengange kan drille lidt hvis de er for stive. 

/Jacob

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vælg det billigste. Alle mærke er lige gode og opfylder danske krav til bl.a. iltspærre. Det står på slangerne.

Varmefordelingsplader kan anvendes uafhængig af fabrikat.

Læg slangerne når det er varmt, så arbejdet ikke udarter sig til Thors kamp med linormen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis