Fjernvarme daler i kun 3 år gl hus

Enten varmer det ikke tilstrækkeligt i forhold til de ønskede 21,5 grader det er sat op til eller også holder det op med at virke. Fx stod temp på badeværelse til 19,5 grader i går og i dag. Det er lige langt nok fra den temp, der skal rammes. Jeg kan se, at en del af hætterne har løftet sig i teknikrum så de må kalde på varme.

Har før haft problemet og har sat pumpen "Grundfos Alpha2 L 15-60 130"  til "III" som skulle være fuld speed i stedet for indikator nr 2 fra venstre ud af 4 lamper i højre side. 

Skal det mon udluftes? Er det noget man selv kan gøre let? Hvis ja hvordan? eller hvad skal jeg prøve. Er det et klassisk problem det jeg oplever? Skulle pumpen ikke være udmærket?

*Det er gulvvarme udelukkende.

Enten varmer det ikke tilstrækkeligt i forhold til... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ju luft skal ud af systemet. Når du har direkte fjernvarme kan det ikke være anlægstrykket der er problemet, så mon ikke du er kommet luftproblemer til livs.

ECL skal altid stå højere end ønsket rumtemperatur hvis du vil have opvarmning, så om sommeren er det ok at ECL regulerer ned til ønsket rumtemperatur.


Søren O
DLS55 skrev den 05-05-2018 12:46:33

På fjernvarme anlæg er det som regel altid Stifter og Snavssamlere, den er gal med.

Men eftersom det er direkte Fjernvarme, vil jeg råde dig til at ringe til din lokale vvs installatør  

 Hvor sidder de stifter og kan man selv gøre noget? Snavsopsamler...er det den hvide plasticbund man kan skrue af og tømme? Der var stort set intet i den opsamler - har tømt. Er der andre end denne?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis