Rensning af tagnedløbsbrønd

Brønden ved min tagrende på skuret er blevet ved med at oversvømme. Jeg har lige pillet nedløbsrøret af og rigtigt nok konstateret, at det var stoppet med gamle blade, som nu er fjernet.

Når jeg nu alligevel havde det skilt ad tænkte jeg, at årsagen vel også kunne være, at brønden var stoppet. Jeg har fjernet en masse sten derfra (som skal være der) og kan nu ikke nå længere ned med min arm, men kan se, at jeg er begyndt at nå ned til en masse slam.

Jeg tror derfor, at det er nødvendigt, at jeg får den renset fuldstændig.

Problemet er bare, at brøndens rør har en diameter på lige knapt 10 cm (se billede). Den mindste kloakrenser jeg kan finde har en diameter på 9 cm, så når den skal åbnes og i anvendelse er den jo så godt som nytteløs.

Er der nogen, der har en idé til hvordan jeg skal få renset brønden op? Eller er konklusionen, at dette er håbløst lavet og der skal et helt nyt rør i?

Alternativt: Kan det tænkes, at det er lavet sådan, at røret bare at sat direkte ned i jorden og at stenene er til for at filtrere skidt fra og at vandet så bare af sig selv skal sive ned i jorden?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er en højtryksrenser ikke egnet til dette?

Med nedenstående tilbehør?https://www.harald-nyborg.dk/p2397/nilfisk-roer-kloakrenser-15-mtr


Velkommen på dette forum.

Hvis din "brønd" blot er et ø10 cm betonrør stukket ned i jorden, er det meget naturligt at det er stoppet. Der kan muligvis være lavet en stenfaskine under røret. Det ændrer dog ikke på at det med tiden vil stoppe.

Et afløb der ledes til en faskine, skal for at undgå "forstoppelse", forsynes med en sansfangsbrønd indet vandet ledes over i faskinen.

En højtryksrenser kan ikke bruges til rensning af en faskine. Der er beregnet til at rense rør, hvor vandet kan komme videre, f.eks. til offentlig kloak.


Søren O

Søren O:

Tak for velkomsten.


Så du er ude i, at jeg skal have fat i en kloakmester?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis