Skur tæt på hegn, beklædning

Hej LDS 


Jeg skal til at bygge et kombi skur/cykelskur. Jeg er i gang med at finde ud af designet i forhold til grunden og kloarker som nu engang står lige der hvor jeg vil bygge skuret 🙄

Men for at komme frem til mit spørgsmål så vil jeg hører jeres erfaring med at bygge helt op af et eksisterende hegn, altså er der en smart måde at lægge beklædningen  på ala hegnet som ses i baggrunden, dette er lavet i hele sektioner og sat op samlet.

Eller bliver jeg nødt til at have 45cm eller ligende for at kunne skrue beklædningen bagfra? 

Skal siges at jeg først havde tænkt mig at isolere skuret, men fra hvad jeg kan læse mig til er det lidt bøvlet og måske “farligt” at gøre da jeg får fliser som bund, som kan give fugt i skuret som bliver fanget.

Men vil godt have vindpap rundt om skuret.

Beklædningen bliver 1over2 og tagpap på taget

Kom gerne med fif eller råd

Hilsen kevin

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg opfatter billederne, skal skuret opføres hvor der er markeret med brædder.

Du kan enten opfører skuret som en åben overdækning uden sider. Det beskytter cyklerne mod nedbør og holder dem tørre og harmonerer godt til det eksisterende.

Er pladsen ud mod offentlig vej, kan du delvis sikre mod tyveri ved at opfører sider i samme design og materialer som det eksisterende hegn. Det giver det bedste arkitektoniske indtryk. 

Vær varsom med at bygge noget der afviger for meget i husets stil og karakter. Lad din æstetiske sans være afgørende.

Det viste hegn er ikke særlig vandalsikret, så jeg ville overveje at bygge et skur til mere værdifulde ting inde på grunden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skriver at hegnet er sat op samlet sektionsvis. Tag 1. og sidste bræt af i en sektion, så kan sektionen måske midlertidig skrues af og du har plads til at fæstne din vægbeklædning. 

Men ellers enig med Rantzau brug hegnets design i skuret, 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hmm jeg er ikke helt sikker på om det kan lade sig gøre eller ej at lave beklædningen i sektioner, så måske jeg bare skal lave det med mellemrum bag til.

Hvordan ville i gøre det med stolperne?

det er set oppe fra.

Kom gerne med forslag hvis jeg er helt væk i det jeg har tegnet.

Jeg byggede i 2011 en carport med et skur på 22m2 i forlængelse af. Beklædning på selve skuret bestod af beklædningsbrædder med fer og not, vindpap, 100mm isolering og krydsfinerplader som indvendig vægbeklædning. Loftet var også isoleret med 100mm. 

Gulvet bestod af afrettergrus og 25x50cm terrassefliser. Skuret var frostfrit om vinteren og der var ingen problemer med fugt. Jeg havde ikke nogen egentlig ventilation. Jeg tror bare det hedder “naturlig ventilation” :-)

Så den opbygning tvivler jeg på er farlig!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis