Søger ideer til sider på Traileren, ved renovering.

Hej LDSére

Min trailer trænger efterhånden til ny bund og sider.  
Jeg kan købe støbeplader for ca 750 kr og lave det som er oprindeligt...  

Men jeg kunne godt tænke mig noget alu/stålprofil som sider. 16 mm x 38 cm x 220 cm

Har selv tænkt på 16 mm Svalehale plader, om de bliver stabilt nok, med nitter hele vejen rundt i trailer rammen.

Har i nogle ideer til hvor man kunne bruge, som man kan komme til for billige penge.


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så længe kassen ikke er selvbærende, kan du vel bruge hvad du vil, hvis ellers konstruktionen ikke svækkes derved, men de beskrevne plader er vist ikke så kraftige, som originale stålsider, ellers er ideen da ok, hvis der er plads i noten. Noget andet er galvanisering/rustbeskyttelse - er det nok?


 

Svalehale plader lyder ikke helt tosset.

Men i bunden ville jeg nok lægge en god tyk konstruktions krydsfiner som inden nedlægning får en god udendørs træbeskyttelse. Man kunne også skære et stykke gulvvinyl ud som passer i bunden som kan beskytte mod vejr og redskaber mv.


Elektronikteknikeren

Jeg ville være ked af gulvvinyl i bunden af trailer. Det beskadiges let hvis man skovler jord af f.eks. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg lagde en tynd galvaniseret plade i bunden af min trailer (oven på den originale træbund)

Det er super nemt, når der skal skovlen grus, jord, og murbrokker.

Bliver det ikke noget bøvl, med svalehale plader som sider, jord og grus vil  sætte sig i sporene, og pladerne er jo kun 0,5 mm tykke i godset, så ved ikke hvor holdvart det vil være.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg lavede min gamle trailer med træplader som ny sidste sommer. Mht. bunden gav jeg den nye trailerplade lak... rigtig gammeldags lak jeg købte i biltema, 4 lag så den skinnede i månelyset... har skovlet slæbt og skrabt en del i den efterhånden og det er ikke til at ødelægge... Har i hvert fald fået den gjort ultra stærk og modstandsdygtig på den måde.


 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også