Stiga primo 2008, ingen drivkraft i 2. gear og aggregat kilerem hopper af

Har en ældre Stiga primo, hvor den efter at have fået skiftet drivkæde, kilerem til motor, og remstrammer fjeder, så har jeg mistet drivkraft i 2. og 3. gear.  Den trækker lidt i 1. gear, dog langsom, og helt fint i bakgear.

Der er også problemer med kilerem til aggregat falder af, når jeg kører over ujævnheder i græsplæne. Jeg har prøvet med skift af remstrammer, og med besvær fundet ud af den fjeder var monteret forkert og fik den sat korrekt (over højre forhjul i jernstang der).

Men drivkraft er nu væk i næsten alle gear, og problemet med kileremmen fortsætter hvis jeg prøver at køre i 1. gear og rammer ujævnheder og går istå hvis det går opad.

Øv... Nogen som har lidt råd til noget som kan prøves?

Har en ældre Stiga primo, hvor den efter at have... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nitter skrev den 18-05-2018 11:14:04

 Delen nummer 42 kan snildt erstattes af et stykke ståltråd uden problemer. Det behøver slet ikke at være så fise fint.    

God pinse.

 Det tænkte jeg også og brugte strip med tape om for at stivne den aflange del. Det var bare ikke godt nok. Måske skal der ståltråd til indtil videre.  Det skal jo være stærkt nok til at klare trække når bremsen trædes ned, og skubbe tilbage når den slipper.

Har også haft fat i en 7cm vantskrue

der røg enderne så ud af, når bremsen blev sluppet, så ikke stærk nok , ellers smart til justering af længde


Michael__P skrev den 18-05-2018 12:45:36

 Det tænkte jeg også og brugte strip med tape om for at stivne den aflange del. Det var bare ikke godt nok. Måske skal der ståltråd til indtil videre.  Det skal jo være stærkt nok til at klare trække når bremsen trædes ned, og skubbe tilbage når den slipper.

Har også haft fat i en 7cm vantskrue

der røg enderne så ud af, når bremsen blev sluppet, så ikke stærk nok , ellers smart til justering af længde


Det lyder underligt at vantskruen ikke kan holde, den skal jo kun kunne holde til det træk fjederen kan lave.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
je_ns skrev den 17-05-2018 20:46:59

Nu ved jeg ikke hvor du har prøvet.

Da jeg havde en Stiga park (har skiftet til en Hustler, ZTR), købte jeg reservedele til Stigaen her.

https://www.bahn-larsen.dk/reservedele/stiga/

 Nå, de sendte en email senere på dagen,

Varen er desværre udgået uden erstatning og vi kan ikke levere den. Vi beklager. din ordre anulleres.

Så den del er svær at skaffe, når den nu slet ikke findes mere.

Jeg må gøre som Leif skriver, prøve noget kraftig ståltråd og vikle det rundt om , så den forstærkes og ikke bøjer for let, når den nu skal skubbe kobling frem, når fjeder ikke er spændt.

Udover det, kører den som en drøm, desværre er koblingen grovkornet endnu, og giver nogle ordentlige spjæt/stejl, så jeg må se og få det ståltråd fixet.

Du kunne måske selv fremstille en trækstang, af noget 5mm rundstål.

Altid noget de vendte tilbage, selv om det ikke rigtig løser dit problem.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis