Opvaskemaskine og brusekabine kobles til samme vask?

Hej

Jeg er meget fristet til at købe mig en opvaskemaskine - jeg har endda styr på hvilken jeg vil have: https://www.skousen.dk/hvidevarer/opvaskemaskine/underbygnings-opvaskemaskine/product/siemens-sr456s00ts/

Men - jeg har sådan en fritstående brusekabine, der er koblet til min vask i køkkenet. Er det så muligt også at koble en opvaskemaskine på samme "rørsystem"?


Mvh Lærke

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det skulle der ikke være noget i vejen for, hvis de hver især går i vask. Det er naturligvis umulig at se hvordan det er lavet. Går de på samme rør op til vasken kan jo opstå det problem at opvaskeren pumper ud, og trykket leverer noget af vandet op i køkkenvasken, og resten ? ? ? ned i brusekabinen. 

Og omvendt når pumpen starter i bruseren, så fyldes opvasker. Men hvis de hver især går op i vasken, eller i tilslutningen under vasken så kan der ikke ske noget. Men du kan også købe en kontraventil til hver, så skulle det ikke kunne ske.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det ser sådan her ud nu under vasken med brusekabinen sat til - jeg tænker jeg skal have fat i et eller andet der kan føre vandet 3 steder hen i stedet for to?

Er der nogen der ved om jeg skal købe noget ekstra ift at få tilsluttet opvaskemaskinen? Og om jeg selv må gøre det?

Du skal have et T stykke mere på røret til det kolde vand, så du får et udtag til opvaskeren. Ret beset må du ikke selv lave det. Få en VVSer til at lave det, så er du også fri for ansvaret, hvis det ikke er tæt.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis