Sidste spørgsmål inden understøbning

Nu er jeg ved at være klar til at understøbe med lecablokke. To oven på hinanden og så ekspanderende beton-fuge øverst.

1. Jeg ligger nederste lecablok i 5-7cm beton. Skal der beton/mørtel som bindemiddel imellem de to lecablokke?

2. Når man blander beton i et forhold, eksempelvis 1:3, så er der vel stor forskel på at skovle 1 del cement direkte fra pose og 1 del cement fra en stor balje man har hæld posen op i. Hvad gør I?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bruge lidt "klister" mellem lecablokkene.

Når der skal blandes 1:3  skal dine skovlfulde være ens med sand og cement, eller giver det jo ikke rigtig mening.

Jeg hælder altid nogle poser cement op i en balje, så er det nemmere at få en "rigtig" skovlfuld cement.

Ellers kan du finde en lille spand, eller lignende, der passer med en skovlfuld.


Vi prøver igen, i morgen --

Lecablokke skal mures sammen med mørtel. Det kan være tørmørtel færdig til at blande med vad. Men det kan også være vådmørtel, som så blandes 1-8 med cement og derefter vand. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kan jeg ikke bruge beton imellem? (det samme som de ligges i): støbesand og cement 1:5.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jo det kan du godt, men det andet er lidt nemmere at arbejde med. Men korrekt det er nemmest at bruge det man har. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis