Naboens mur på vores grund

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke ved om dette er den rigtige kategori. 

Mig og min far er igang med at lave en ny indkørsel ved mine forældres hus, og har opdaget at da fundamentet til naboens mur blev lavet, er der en del beton der er løbet ud(eller hvad man nu skal kalde det) og uheldig vis ligger det lige der hvor de nye fliser skal ligge. Naboen mener ikke at det er hans problem og vil ikke fjerne det, ej heller hjælpe med at fjerne det. Efterfølgende har vi opdaget at hans mur faktisk er bygget midt i skel, så halvdelen af hans mur faktisk står på vores grund. 

Så kan det nu virkelig også passe at det er vores problem? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hug nu den kant væk, så i kan få fliserne lagt.

Alternativt, få fat på en landinspektør, og få målt det helt nøjagtigt ud, og gå så videre derfra. Dog ikke noget jeg vil anbefale.

Kik allerførst er der er noget tinglyst, vedrørende naboens mur, måske en tidligere ejer af jeres hus har givet tilladelse ?


Vi prøver igen, i morgen --

Du skriver 'naboens mur', hvilket kunne betyde, at muren ikke er en del af huset men derimod en art skel. Er det sidste tilfældet udgør muren vel blot en del af hegnet mellem de to grunde, og så er det vel naturligt, at den står midt i skel. Da den blev bygget, kunne din forgænger og naboen jo have været enige om at opfatte muren som et hegn.

Jeg vil også råde dig til at tage det roligt - der er ikke meget, der er værre, end nabokrig :-(
Hug resterne af betonen væk - det ser ikke ud til at være meget...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

vi har en genbo hans garage mur, ingen vinduer i denne væg (muret) den står også i skel indtil naboen og det er også rigtig mange år siden det er lavet.

men har du styr på de 2 skel pæle ind mod din nabo ?

Inden du begynder og hugge beton væk, så gennem fotografer naboens sokkel så du ikke står med nogen tvivl om revner eller lign, husk dato på billederne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis