Nyt badeværelse med gulvvarme over krybekælder

Jeg skal til at lave nyt (udvidet) badeværelse, og jeg vil i den forbindelse gerne have gulvvarme. Lige nu er der krybekælder under de rum, hvor det nye badeværelse skal være. Nu er spørgsmålet, hvilken "konstruktion" jeg skal benytte - jeg har umiddelbart to idéer

1) Planere gulvet i krybekælderen med lecasten, derefter fylde op med EPS (en 300-400 mm) og afslutte med et støbt betonlag (10 cm).

2) Banke det nuværende betongulv op, derefter fylte op med EPS (en 400-500 mm) og afslutte med et støbt betonlag (10 cm).

Mulighed (2) er nok den mest almindelige konstruktion, men mulighed (1) kræver lidt mindre arbejde. Og spørgsmålet er, om jeg vinder noget ved at fjerne betonlaget. Hvad ville i gøre? :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mulighed 2, fordi du derved har mulighed for at kant isolerer korrekt så kuldebroer undgås.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

På et eksisterende betongulv uden gulvvarme i et eksisterende hus kan du ikke være sikker på at kantisoleringen er tilstrækkelig.

Effektiv kantisolering er særlig vigtig hvis du vælger elvarme som opvarmning, men også ved vandbåren gulvvarme er gevinsten mærkbar på varmeregningen.

Desuden får du en sammenhængende gulvkonstruktion efter udvidelsen af badeværelset som er vigtig ved udførelse af vådrumsmenbran.

Det er min erfaring, at vådrumsmenbraner aldrig kan udføres for omhyggeligt. Følg leverandørernes vejledning omhyggeligt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis