Motoriseret ukrudtsfjerner

Hej Alle

Sommeren og hermed ukrudtet nærmer sig med hastige skridt. 

Jeg har set en ukrudtsbørste med motor som jeg kunne tænke mig at lave. Mest fordi den “ægte” er pænt dyr. Den hedder green Buster. 

Jeg tænker mig at bruge en 48v gearet motor monteret med batterier på en trailer dolly. På motoren skal monteres børster som fjerner ukrudt. 

Mit store spørgsmål er så hvad jeg skal lave børsterne af?? Jeg tænker hen ad noget med at forbinde 3 kop stålbørster i hvert hjørne af en trekant som kommer til at dreje rundt.

Alternativt noget med at lade stykker af en tyk 10mm wire køre rundt.

Er der nogen der har nogle gode ideer? 

Jeg ved at der findes en børste til en græstrimmer som kunne bruges. Men det må kunne laves bedre og billigere end 700kr

Kom frisk :D 


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Hej Alle Sommeren og hermed ukrudtet nærmer sig... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Utter skrev den 26-04-2018 07:36:59

Beklager, jeg troede jeg havde skrevet det i den indledende tråd. 

Det er 48v 1000 watts motor.

 Ja det er minimum 20 Amp din kontakt skal kunne bære. Den eneste jeg kan finde til rimelige penge der nogenlunde opfylder dine krav er denne autokontakt. Der er ikke opgivet nogen spænding men jeg skønner den kan holde.

http://www.thansen.dk/product.asp?n...1457901275

Husk at placere en sikring direkte efter dit batteri/strømforsyning til motoren på 25 Amp så der ikke er noget der ved et uheld går op i røg.

https://www.thansen.dk/product.asp?...-924165991

https://www.thansen.dk/product.asp?n=-497642816&pn=-1939736599

Endelig bør du bruge en ledning med en lederdiameter på 3 mm til monteringen, hvis det ikke skal begynde at varme under brug.

Pøj pøj med projektet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tusind tak for de gode svar.

Jeg er faldet over en dc speed controller på Amazon. Med den kan jeg både slukke og tænde, vende retningen og styre farten, så tænker den er perfekt. Kostede så 200kr men vi holder os stadig under budget. 

Jeg var bange for at en direkte tænd knap ville være for voldsom en opstart for det hele da det alligevel vejer lidt til sammen.

Jeg tror jeg køber de færdige bøster og så må jeg se om jeg kan montere dem på en smart måde som på den originale. 

Jeg kommer til at mangle en stålplade til at skære ophæng ud af. Hvor køber i den slags? Ved en smed, VVS eksperten eller hvor får man det til en pris der ikke helt gak. Bor i Viborg.


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Utter skrev den 26-04-2018 17:21:45

Tusind tak for de gode svar.

Jeg er faldet over en dc speed controller på Amazon. Med den kan jeg både slukke og tænde, vende retningen og styre farten, så tænker den er perfekt. Kostede så 200kr men vi holder os stadig under budget. 

Jeg var bange for at en direkte tænd knap ville være for voldsom en opstart for det hele da det alligevel vejer lidt til sammen.

Jeg tror jeg køber de færdige bøster og så må jeg se om jeg kan montere dem på en smart måde som på den originale. 

Jeg kommer til at mangle en stålplade til at skære ophæng ud af. Hvor køber i den slags? Ved en smed, VVS eksperten eller hvor får man det til en pris der ikke helt gak. Bor i Viborg.

 Tror ikke du skal være bange for opstarten af en gearmotor.

Jernplade kan du normalt redde dig ved den lokale smedeforretning eller maskinfabrik. Tit kan du redde en passende stump til næsten foræringspris ved at snakke om dit spændende projekt. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej igen.

Så er projektet skudt igang. Jeg har bygget rammen og svejst delene, sat det sammen og fået gearingen til at køre. Batterierne er fra en gammel alarm system og er på 12 volt. Jeg sætter dem sammen så det bliver 24. Synes den render ret stærkt med 48 😝

Nu venter jeg på børsten.

Jeg valgte at købe den originale som endte med at koste lidt. Dog er det det eneste jeg har brugt penge på så projektet er stadig ret billigt. 

Har et hjul bagerst som forsøg på at lave den mobil og kipbar til de kanter der er høje nede i vores have.

Fortsættelse følger. 


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis