Der er nu en årsag til at man lovgivningsmæssigt forlanger PE rør, i given kvalitet, når der er tale om jordvarme.
Ovennævnte tilfælde er godt nok Luft/vand varmepumpe.
For mig lyder det noget ligegyldigt at VVS'er bare siger PEX rør!
Bliver rørene utætte og der løber frostvæske ud så er "fanden løs"
Overvej nu om det ikke hellere skulle være PE rør, i given kvalitet.
Det med frostvæske, for PEX rør, tror jeg ikke holder i "byretten"
For mit eget vedkommen støbte jeg kabelrør ned, ca 2 x 12 meter, for bagefter at trække PE rør, med isolering, ind til åstedet.