Demensioner / Perkins

Hejsa. Er der nogle herinde der kender dimensionerne på stempler til en Perkins 6.354(M)?
På forhånd tak :-)


Venligst, Dennis
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wildshark skrev den 23-04-2018 18:41:27

Hejsa. Er der nogle herinde der kender dimensionerne på stempler til en Perkins 6.354(M)?
På forhånd tak :-)

 Side 46 næsten midt på: http://www.kvt.nl/media/downloads/shop/TPD1357E1.pdf

Der er ingen tvivl om at boring/slaglængde er den samme for standart/marineudgaven. Motoren er så vidt jeg kan se med tørre foringer. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 23-04-2018 19:02:14

 Side 46 næsten midt på: http://www.kvt.nl/media/downloads/s...1357E1.pdf

Der er ingen tvivl om at boring/slaglængde er den samme for standart/marineudgaven. Motoren er så vidt jeg kan se med tørre foringer. 

Jeg har sidste år fået totalrenoveret min motor, men den har på intet tidspunkt kunne køre ordentligt - svært ved at starte, vanvittigt meget røg m.m.
Har pt. motoren hos en 3 part for at få en sekund opinion. Han mener, at stemplerne eller forringerne er for korte og vil derfor undersøge om dimensionerne på det reparerede er indenfor tolerancerne!


Venligst, Dennis
Wildshark skrev den 23-04-2018 19:19:37

Jeg har sidste år fået totalrenoveret min motor, men den har på intet tidspunkt kunne køre ordentligt - svært ved at starte, vanvittigt meget røg m.m.
Har pt. motoren hos en 3 part for at få en sekund opinion. Han mener, at stemplerne eller forringerne er for korte og vil derfor undersøge om dimensionerne på det reparerede er indenfor tolerancerne!

 Ja ok. Der menes nok højden på stemplet fra midt krydspind til stempeltoppen. Efter fejlbeskrivelsen mangles der kompression på motoren eller der er fejl på dysserne/pumpen eller dysserne er af en forkert type. 

For at undersøge om stemplerne har de korrekte mål skal du have fat i den originale reparationsmanual fra Perkins til motoren. Det andet vi levere her kan kun falde ind under løse rygter.

Men, æ tror det er denne her du mangler: http://www.rgknightandson.co.uk/files/6.354.pdf

Du skal sikre dig, du kun bruger målene der er angivet til det typenummer der står på din motors typeplade.   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Leif
"Du skal sikre dig, du kun bruger målene der er angivet til det typenummer der står på din motors typeplade"

Så må jeg ud og se om jeg kan finde typepladen :-)

Indtil videre tak begge to, det kan være jeg vender tilbage :-)


Venligst, Dennis
Wildshark skrev den 23-04-2018 20:13:01

Leif
"Du skal sikre dig, du kun bruger målene der er angivet til det typenummer der står på din motors typeplade"

Så må jeg ud og se om jeg kan finde typepladen :-)

Indtil videre tak begge to, det kan være jeg vender tilbage :-)

 Ellers må du identificere den på anden vis.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kunne ikke finde typepladen da motoren er overmalet.
Men det betyder naturligvis ikke at værkstedet der har renoveret min motor skal slippe for at bringe motoren i orden.

Ved nogen herinde om der evt. findes der en brancheforening eller et forbund m.f. for marine værksteder som man kan henvende sig til og at få hjælp i sin sag?


Venligst, Dennis
Wildshark skrev den 24-04-2018 21:18:56

Jeg kunne ikke finde typepladen da motoren er overmalet.
Men det betyder naturligvis ikke at værkstedet der har renoveret min motor skal slippe for at bringe motoren i orden.

Ved nogen herinde om der evt. findes der en brancheforening eller et forbund m.f. for marine værksteder som man kan henvende sig til og at få hjælp i sin sag?

 Typepladen er normalt nittet på blokken. Kigger du på billedet side 8 i manualen jeg linkede til, har den nummer 10 og sidder på flangen hvor dieselpumpen er monteret på blokken.

Kender ikke nogle steder hvor du kan få hjælp. Er ræd for det er ved et civilt søgsmål hvis ..................... Vil du den vej, skal du huske og lave en masse video af hvordan motoren starter, går og ryger samt af hvad der sker senere. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Har du været i dialog, med værkstedet, der har lavet den ubrugelige renovering?

Hvor i landet fik du lavet det ?


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis