Fjerne maling af træhus?

Hej alle,

Min kone og jeg fik bygget os et dejligt træhus for ca 4 år siden, men vi har dog meget fortrudt farven det blev malet i. Oprindeligt ønskede vi os at det skulle stå i råt træ, men firmaet vi byggede hos fik vist talt os fra det.

Så mit spørgsmål er: kan det lade sig gøre at fjerne malingen og efterfølgende oliere det? Eller er det et umuligt projekt? Det er ru trykimprægneret profil-brædder.

Jeg har set at Metabo sælger en maling - og lakfræser, som jeg tænker kunne være meget nyttig til de store flader, men der skal jo også fjernes maling i rillerne hvor profil-brædderne samles. Lige meget hvad, ved jeg godt at det bliver et stort projekt :) Men kunne være rart at høre om I synes at det kan lade sig gøre eller ej.


Vh Jacob

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg ville ikke begynde at fjerne maling fra ru brædder, men male det over med en farve der passer jer,hvis alt farven skal af, ryger der hurtigt nogle millimeter træ!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Enig med Rolias. Det er svært, og under alle omstændigheder får jeres brædder et andet look, når I er færdige. Mal over, eller byt brædderne.

I øvrigt -  så ældes træet jo ikke pænt, blot fordi det er trykimprægneret. Der gør kun Cedertræ. Solen vil nedbryde brædderne og overfladen vil blive svampeangrebet - præcist som en trykimprægneret træterrasse.



Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

OK. Tak for svar begge. Jeg stod også og kigge på huset i aftes og blev enig med mig selv om at det var en utrolig dårlig idé Konen grinede også af mig, da jeg forslog det.

Vi finder en farve vi bedre kan lide næste gang der skal males og så må vi se hvad der sker i fremtiden. Brædderne skal jo nok skiftes engang om mange år og så må vi få noget lærk eller cedertræ på som vi oprindeligt ønskede os.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også