EL-skinne til gammel Louis Poulsen Unispot

Hej Alle - især elektrikere ;-)

Jeg har planer om at købe nogle gamle Louis Poulsen Unispot (https://www.lauritz.com/en/auction/louis-poulsen-unispot-modell-storebror-4st/i2023966/)

og vil i den forbindelse høre om der er nogle kloge mennesker som ved hvilken skinne jeg skal bruge, når jeg nu ikke kan få fat i en original skinne?

På forhånd tak for svaret!

Mvh Janus.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De kan være monteret på mange slags skinner. Der er ikke noget der hedder original der.  Her er link til en der vil sælge nogen med skinne, men tydeligvis en anden skinne end den du henviser til. Der er iøvrigt flere til salg på dba

Så betragt dem uden skinne og så bliver du nødt til at købe strømskinne med adaptorer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Mange tak for svaret - det var lige præcis det jeg søgte svar på! Tror du at jeg selv kan afmontere de adaptorere som sidder på lamperne og sætte nogle nye adaptere på som passer til den skinne jeg ender med at købe? Jeg er ok fiks på fingerne ;-)

Mvh Janus.

Det kan du sagtens. Der er sikekrt en lille "luge" i den ene side, og så kan ledninger afmonteres. og bagefter lampen fra adaptor. 

Du skal tage stilling til om din nye skinne skal være flerpolet. Så har du mulighed for at tænde lamper i grupper hver sig. Og tjek lige prisen, for de kan være ret pebrede. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis