MTD LG 165 havertraktor - manglende OCR funktion

Hej!

Jeg har netop købt en ny havetraktor, som erstatning for den ældgamle Husqvarna der fulgte med, da jeg købte huset. Valget faldt på en MTD Optima LG 165 H.

Jeg kan ved ibrugtagning konstatere, at maskinen stopper, hvis jeg bakker mens knivene er slået til. Jeg kan læse i manualen at det kræver OCR funktion, hvis maskinen skal kunne klippe mens den bakker - hvilket jeg ikke lige var forberedt på kunne være et problem (Husqvarna'en var ligeglad, men den var nok for gammel til fancy sikkerhedsindstillinger).

Jeg vil høre om der er nogen som ved om/hvordan man manuelt kan frakoble den funktion, som slukker maskinen når man bakker med skæreværket aktiveret?

På forhånd tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Havde på et tidspunkt en Cup-Cadet  (hydrostatisk fremdrift)den havde samme funktion, med at den stoppede klipperen ved bak.

Det fik jeg da "saboteret" det er nogle år siden, men som jeg husker sad der en kontakt, som jeg pillede ledningen af.

Så prøv at kikke under maskinen om der er en kontakt der bliver aktiveret når du bakker.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for tippet, je_ns - jeg må lige prøve at kigge nærmere på maskinen og se om jeg kan gennemskue mekanismen...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis