Jeg søger en stor udløbs lampe roset (en standard 8 cm er for lille)

Se vedhæftede billede af en gammel lofts-lampe-installation. Den skal fornyes (ikke af mig, men af en elektriker), med nye ledninger og ny roset.

I min naivitet har jeg købt en standard LK-udløbsroset (diameter 80mm), men den er jo alt alt for lille. Dels i bredde, men også i dybe, p.ga. af de jernrør der stikker ud fra loftet.

Jeg har søgt på nettet, men kan mærkværdigvis ikke finde en større lampe-udløbs-roset. 

Jeg tænker ikke at en baldakin eller skjuler kan gøre det. Roset'en skal (vel?) indeholde mulighed for fastgørelse (ophæng) af lampen.

Kan i hjælpe.


mvh  Jan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo en meget typisk gammel installation. Dengang var der en større rund træroset ca. 20 mm dyb, og så en udløbsroset eller ingenting ( krog til lampem midt i og baldakin til at dække)

Det er nok den vej man skal gå, for jeg kender heller ikke noget der lige passer. Og begynder man at korte jernrør op, så går det ud over de gamle ledninger. 

Noget andet er at de burde skiftes, ved at trække nye plast ledninger i samme rør.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mon ikke en bakelit baldakin kan gøre det?

Søg på Eannr: 5703531490405

Tak Kaw - den ser perfekt ud til at dække. Jeg lurer dog på, hvad lampen skal hænge i. Men tak for tippet - jeg tror jeg springer på den


mvh  Jan

Lampen skal hænge i en almindelig krog, der skrues op i træet imellem eller ved siden af rørene. Ikke for langt ved siden af da baldakin så vil sidde skævt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du kan komme til rørene ovenfra, kunne du sætte en dåse i og dermed få en installation plan med loftet.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis