Pudset loft med strå - reparere eller ej?

Jeg har pillet gamle cellotex lofter ned, og derunder er der pudsede lofter (på strå, meget gamle). De har nogle revner og en MASSE huller (fra opsætningen af det andet loft), men virker ellers til at være i OK stand. Jeg overvejer nu om jeg skal

1) Spartle huller/revner og male

2) Montere gips direkte på det nuværende loft

3) Banke det pudsede loft ned og montere gips direkte på træbrædderne

Jeg er umiddelbart mest på (1), da det er billigere og lettere. Og jeg kan egentlig godt lide pudsede lofter. Ved (2) og (3) skal jeg muligvis også montere en dampspærre? 

Hvad ville i gøre?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lavet det nummer i 4-5 rum. Ladet det gamle loft blive med de skavanker det har, og sat dampspærre og gipsplade direkte under. du bør bruge ekstra lange gipsskruer og der vil være enkelte  skruer der rammer imellem forskalling. Husk at pille dem ud da de vil genere under spartling. Og så sætter du " naturligvis" stuk kanter og stukroset op. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik. 

Satte du så 1 eller 2 lag gips på dit pudsede loft? Ingen forskallingsbrædder til at rette loftet op?


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg satte 1 lag gips direkte op uden forskalling. Mine lofter var pænt lige så der var ingen grund til at rette op. Du kan sagtens skære et par huller hist og her til at trække eventuelt ekstra kabler. Bare planlæg dem så huller ikke sidder i samlinger hvor der skal skrues en del.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også