Fjerne krybekælder for at øge loftshøjden

I min kærestes og mit nyerhvervede hus er der meget lavloftet i køkkenet. Når man står ved køkkenbordet (loftet er skråt) er loftshøjen 1,75 m. Under køkkenet er der ~ 40 cm krybekælder. Den er MEGET fugtig, midt i kælderen er der en rist, hvor vand kan løbe ud. For at få mere loftshøjde vil vi sløjfe krybekælderen, men spørgsmålet er nu om vi skal 

1) Udlægge isolering på det eksisterende betongulv og herpå lægge et tyndt gulvvarmesystem med trægulv

2) Banke det eksisterende betongulv op og starte helt forfra med polystyren og et nyt betonlag med indstøbt gulvvarme

Jeg tænker umiddelbart at (2) nok er den bedste løsning, men den kræver også klart mest arbejde. Hvad tænker i?

I øvrigt, er der noget man skal være opmærksom på i forhold til fugt på væggene? Hvis vi sænker gulvet, kommer den nederste del væggen under terræn.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Helt klart løsning 2, hvor i banker op, evt graver lidt ekstra ud.

Men overvej lige om i vil få en kuldebro ved soklen, når i sænker gulvet, da soklen jo er ganske uisoleret.

Samt få styr på det med fugten, måske skal der et omfangsdræn til...


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, jeg kunne godt frygte at der kunne opstå en kuldebro. Det kan vel næsten kun undgås ved at isolere efter udefra?

Jeg tænker selv at banke gulvet op og støbe nyt, men det kunne godt være at jeg skulle søge noget rådgivning angående potentielle fugtproblemer (og for at få afdækket om et omfangsdræn er nødvendigt). Er det en byggesagkynding man skal have fat i?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis