Puch Maxi k vil ikke tage gas, og skyder luft/benzin uf af indsugningen

Hej LDS. Jeg har fået mig en Puch Maxi k model. Den kørte helt fint i sidste uge. Her i weekenden har jeg skilt karburatoren ad for at rense den, samt skifte pakninger. Jeg har også skiftet toppakning og pakning ved udstødning. 

Efter det ville den ikke starte. 

Jeg prøvede forskellige ting, og endte med at tage udstødningen af. Så ville den starte, men ikke tage gas. Og så skyder den luft ud gennem indsugningen (også efter udstødningen kom på igen)

Kan I hjælpe mig med hvad der er galt?


På forhånd tak.

Mvh. Emil

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der sidder ingen "lus" mellem elektroderne på tændrøret ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Emog skrev den 22-04-2018 21:38:54

Hej Leif. Tak for svaret.

Nej det er renset, og tænder også helt som det skal. Jeg har også prøvet at justere platinerne i tændingen, for at udelukke det. Men det var desværre heller ikke løsningen.

Mvh. Emil

 Jo ja. Du er så helt sikker på du har stillet tændingen så den passer til din motor render baglæns (1 mm efter top) ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hmm. Er ikke helt inde i hvordan man indstiller den så. Kan du give mig en forklaring på hvordan man indstiller tændingen?

Jeg har bare justeret plantinen, så der er ca. 0,45 mm luft imellem inden den rammer. Det kan godt være at jeg har misforstået hvordan man gør det.

Det er to forskellige ting du der blander sammen. Platin afstanden (0,45 mm) styre tildels hvor kraftig gnist du trækker fra tændspolen. Når du justere platin afstanden forskubber du tændingstidspunktet så det ikke passer mere og skal efterjusteres.

Tændingstidspunktet regulere du ved at løsne de 3 skruer der holder ankerpladen med tænd og lysspole og dreje den så gnisten springer ca 1 mm før stemplet er i top. Husk at stramme skruerne efterfølgende.

Ovenstående er tændingsindstilling målene for en standard dansk neddroslet Puch Maxi, med en ydelse på hele 1 horse power.    

Pøj pøj med justeringen.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Mange tak for svaret, Leif. 

Jeg tror at det er løsningen.

Mvh. Emil

Husk at platiner åbner for at give gnist. Det er lidt kryptisk hvis man ikke ved så meget om kondensatorer og spoler, men sådan er det.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Tak. Ja, det har jeg fundet ud af ved at læse en del på nettet. 

Det er nemlig lidt kryptisk, når man ikke roder med motor hver dag. Men et spændene projekt. 

Hej igen.

Jeg har nu prøvet at dreje ankerpladen, for at få platiner til at åbne 1 mm. Før stemplet er i top. Men det kunne ikke lade sig gøre, da jeg ikke kan dreje ankerpladen nok til at ramme ved 1 mm. Før toppunkt. Pga. Skruehullerne i ankerpladen.. Se på billede nr. 1

Til gengæld åbner platiner ca. 0,2 mm efter stemplets toppunkt. Kan også ses på billede nr. 2

Er der nogen som kan hjælpe mig med en løsning?

På forhånd tak.

Mvh. Emil


Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis