Terrassevasker - hvilken størrelse højtryksrenser?

Hej Jeg skal til at investere i en højtryksrenser med terrassevasker. Jeg skal kun bruge den til at rense min flise-terrasse for alger og mos, og har kigget på en Nilfisk med power patio terrassevaskeren. Men hvilken størrelse højtryksrenser er nødvendig til formålet? Terrassevaskeren passer til alle størrelser højtryksrensere. Nilfisk har f. eks både højtryksrensere på 100 bar og 135 bar. Men når man bruger terrassevaskeren, dæmper den så ikke trykket, så fliserne ikke ødelægges? - og så er det vel ligemeget om der kommer 100 eller 135 bar ind? Jeg tænker ikke der er nogen grund til at købe den kraftige/dyre hvis den mindre kraftige/billigere er nok? Hjælp please:-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den mindste er fin nok, der findes vist 2 typer terrasse rensere, du skal have den type hvor man kan justere trykket, for på fliser er det vist nok bedst at sænke trykket lidt. den der kan justere trykket hedder vist power patio..

og husk fliseimprægnering, ellers ser fliserne ud på samme måde 1 år senere igen. 

Husk også lidt frisk sand til fugerne, det ryger også lidt..

Det er vist de færreste hobbyrensere hvor der kan skrues ned for trykket. 

Terassevaskeren er konstrueret så den nedsætter trykket, der er jo to dyser.

Udover trykket har det også meget at sige, hvor mange liter per minut renseren yder.

Så sammenligner du en renser der yder 100 bar og 7 liter i minuttet, med en 120 bar, der også yder 7 liter i minuttet, er forskellen ikke så stor, og slet ikke med patino renseren til fliser, da den jo har to dyser. (med større dyser nedsættes trykket)


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis