Jeg står og skal inddrage mit værksted til beboelse og i den forbindelse skal der isoleres op til standarten, men da vi er udfordret på bebyggelsesprocenten kan vi ikke lave en facade isolering da det vil tælle på bebyggelsesprocenten. Derfor har jeg besluttet mig for at rive den gamle mur ned, da den var u isoleret og uden nævneværdig hulrum.
Da værkstedet ikke er overdrevet bredt, vil enhver cm, jeg kan spare i vægtykkelse være en stor gevinst for det færdige indvendige areal.
Er der nogle der har et godt forslag til hvordan jeg skal opbygge min ydervæg for at få den tyndeste mulige væg. Rummet er 4x7m, facaden skal være eller ligne vandskuret mursten og der skal være bølgeeternit på taget med en hældning på 40 grader.
Mit eget forslag er en skalmur i petringsten (48mm), hulmur(50mm), Vindpap, træskelet med 2x120mm flexibats (240mm), dampspær, Installations væg med 45mm flexibats (45mm), fermacell fibergips (15mm)
I alt - 398 mm
Har i andre løsningsforslag, når u værdien for væggen skal være 0,15? Noter gerne om løsningen er nem/svær billig/dyr.