Kommentarer til projekt: Vaskemaskine larmer - pumper og drejer ok

Her samles kommentarer til projektet: Vaskemaskine larmer - pumper og drejer ok

Kommentarer vises både her og på projektet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er noget af et projekt du har gang i der.    

Prøv lige at tjekke om remmen mellem motor og tromle er stram og hel.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Remmen ser fin ud - har stået og taget video af 20min 3kg vaskeprogram.. det ser ud til at køre helt i mål.. 3xvand ind/ud og centrifugering virker fint og centrifugering støjer ikke  så støj er ikke fra rotation af tromlen.. Støjen lyder som mellemting af forkølet ko og støjende kaffemaskine..

Kan noget ved varmelegeme skabe støj ??

Kan ikke finde noget på nettet der beskriver speciel pumpe omkring opvarmning af vand, ser ud til vandet bare varmes under tromlen?

Støjer den hele tiden, eller ? du antyder det har noget med opvarmning at gøre, det får mig til at tro at det er på det tidspunkt. Er der alt for lidt vand i den så varmelegemet ligger og "koger" i vandoverfladen. Du har vel oplevet at tænde kogekedel uden at der er særlig meget vand i.

Du skriver ikke hvad det er for en vaskemaskine.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
PPA-Noob skrev den 22-04-2018 14:07:22

Remmen ser fin ud - har stået og taget video af 20min 3kg vaskeprogram.. det ser ud til at køre helt i mål.. 3xvand ind/ud og centrifugering virker fint og centrifugering støjer ikke  så støj er ikke fra rotation af tromlen.. Støjen lyder som mellemting af forkølet ko og støjende kaffemaskine..

Kan noget ved varmelegeme skabe støj ??

Kan ikke finde noget på nettet der beskriver speciel pumpe omkring opvarmning af vand, ser ud til vandet bare varmes under tromlen?

 Jo ja øh, hvordan er det nu lige en mellemting af en forkølet ko og støjende kaffemaskine lyder ???      

Hvis maskinen kan centrifugere uden at larme i remmen, hvilket lyder nogenlunde som når du står og river en gris i halen, er den i orden.

Varmelegemet vil normalt kun larme hvis hvis tromlen slår imod Sker det, vil du formodentlig opleve at maskinen begynder at "klappe" HPFI relæet rimeligt hurtigt. Når det sker på den måde er tromlens lejer formodentlig også klar til udskiftning også. Normalt vil de så rumle grumt under centrifugering. Det tjekker du ved at hive op/ned i øverste yderste del af tromlen. Der må så helst ingen slup være.

Så er der vist kun maskinens støddæmpere tilbage. Men så vil du opleve at tromlen slår mod maskinens kabinet.

Det kan være vi skal høre den video du har fabrikeret ?    




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej og tak for svarene - det er en AEG lavamat tørre/vaske maskine - ca 8år gammel.. L14950A

Og nej støjen er ikke konstant og har ikke noget med lejer / tromle og gøre,  for det larmer når tromlen ikke drejer rundt og støj er der ikke når centrifuge kører. Ved opstart pumper maskinen lige gl vand ud - tager nyt vand ind og når så tromlen ser ud til at være 20% fuld af vand begynder larmen .. derfor tænkte jeg om det kan være pga den forsøger at varme vandet på det tidspkt - det lyder måske som noget vand/pumpe støj men udpumpning virker fint - først ledte jeg på nettet efter pumpe til varmelegeme men ser kun ud til der er en pumpe i maskinen.. troede det måske var når der kom strøm på motoren men så kan jeg ikke få til at passe det virker som om støjen forsvinder senere i program selvom tromlen roterer..

Svært st beskrive lyd - måske mere som ældre diesel bil i tomgang .. 😉

Forsøgte at uploade video men kun muligt at uploade billeder ser det ud til..?

Annonce

Din beskrivelse lyder som om varmelegeme varmer i næsten ingen vand. Jeg kender ikke denne maskine specifik, men det kan være at slange til niveau kontrol skal renses. Den går fra bunden af kar eller pumpeslange og op til en rund eller halvrund fætter. Den er meget tykkere i bunden, og hvis det rum er fyldt med sæbe snot virker det ikke rigtig. 

Prøv næste gang når lyden begynder at hælde 1/2 spand vand forsigtig ned i den åbne sæbeskuffe. Hvis lyden ændres / forsvinder så er det rette spor.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er det det lange kar her på højkant til venstre i maskinen jeg har taget billede af mens maskinen kører?

Karret er noget snasket men ser ud til der er vand over varmelegeme niveau - ca op til der hvor det ikke er kugle formet men bliver mere til rør.. 

Hej. Fandt du fejlen? Min har samme fejl.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis