Gulvvasker eller robotstøvsuger?

Hej, 


Jeg overvejer kraftigt at investere i en Braava Jet 240 fra iRobot, men jeg kan ikke finde ud af, om den vil være for hård ved mit trægulv? Ridser sådan en?

Er der nogle som har erfaringer?

Mvh Tobias


Ti tommelfingre, men gode ideer. 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Tobias

Jeg ville vente lidt med at købe den slags ny teknologi indtil flere "anerkendte" brands laver deres modeller. Hvis man ser på robotstøvsugere har det taget mange forsøg, før at de har lavet nogle fornuftige bud, som rent faktisk gør godt rent.
Det samme tror jeg gør sig gældende for gulvvask. Det bliver helt sikkert en ting, at man også har en automatisk gulvvask, men mon ikke snart, at de laver en "alt i én", så man både kan få støvsuget og vasket gulv på samme tid.

Personligt ville jeg spare pengene for nu, og vente til at der kommer et solidt produkt.

Det er nu slet ikke min oplevelse. Jeg har haft 2 forskellige roomba'er på 7 år og er yderst tilfreds med resultatet. Min roomba er den dyre model og klarer sig lige så fint som en almindelig støvsuger ved at støvsuge dagligt (jeg har hund). Faktisk vil jeg sige at robotten kommer mere end i hjørnerne og omkring bordben etc end jeg selv gør :)

Det eneste minus jeg kan komme i tanke om, som dog ikke har noget med sugeevnen at gøre, er at støvbeholderen hos mig skal tømmes for hundehår efter hver støvsugning, fordi jeg har en stor labrador.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau
Har du selv en robotstøvsuger ? og hvis du har hvilket mærke
vil gerne vide det siden du udtaler dig så kategorisk
jeg har selv en ret stor model Romba og den støvsuger godt men støver ikke

"AUTOELEKTRIKEREN"
Efter vi fik centralstøvsuger er mængden af fint støv reduceret kraftigt. Det kan hverken en robot eller eller en almindelig støvsuger ikke håndtere.

En bekendt har en robotstøvsuger, og alt lugter af våd hund. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Vi har en iRobot Romba robotstøvsuger. En af de dyre modeller med HEPA-filter. Vi er meget tilfredse med den. Vi har tre katte. Jeg støvsuger vores hus med den almindelige støvsuger to gange i løbet af ugen og bruger robotstøvsugeren der i mellem, især i køkken/stue til at støvsuge ungernes brødkrummer m.v. Jeg er overrasket over, hvor meget robotstøvsugeren får samlet op. Især kattehår, støv, osv.

Jeg ville ikke undvære vores robotstøvsuger...

Og vores hus lugter ikke af våd hund!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

"Og vores hus lugter ikke af våd hund!"

... nej - der lugter vel af våd kat.  

Robotstøvsugerer lider af nogle alvorlige mangler. Bord-og stolben står i vejen, og uhyret kommer ikke helt rundt i krogene eller under lave møbler. Tæpper bliver heller ikke ordentlig støvsuget.

Desuden får luftafgangen en partikelmåler til at gå amok - det erfarede min bekendt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har i en del år haft en iRobot Romba, og er yderst tilfredse, kan slet ikke genkende nævnte problemer.
Den er genial til at støvsuge under senge mv.
Eneste problem der har lige fået et nyt batteri, da det gamle var færdig..

Vi prøver igen, i morgen --
Roomba støvsugeren fungere ganske godt. Har også haft en tidlig model af gulvvaskeren fra iRobot, men syntes ikke den var speciel god. 

Morten
Jeg kan heller ikke genkende de nævnte problemer. Robotten er meget præcis hvor den kører og efterlader ingen helligdage. Den kører helt tæt op ad bordben og fortsætter på sin lige rute på den anden side af bordbenet. Det er genialt. Den har ikke så stor en sugeevne som en almindelig støvsuger, men robotten kan indstilles til at komme over samme areal to gange, ligesom den bliver ved med at støvsuge på tæppet til den er tilfreds med antallet af støvpartikler. Min robot tager det hele ved én støvsugning. Jeg har kun et stort "kludetæppe" under sofabordet og mine øjne spotter ikke mere skidt end der ville være almindeligvis.

Din ven kan prøve at tjekke hvilket filter han har i og om det slutter tæt.

En roomba er rund og kan derfor ikke få fat i de sidste cm2 inde i et retvinklet hjørne, men det er ikke noget problem, da min alligevel ikke kan komme til for standerlamper. Så der er adskillige cm2 der ikke bliver støvsuget og jeg kommer der heller ikke altid selv. 

En Neato robotstøvsuger kommer helt ind i hjørner, så hvis hjørner er vigtige, kan den anbefales. Den har også en større sugeevne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis