Gulvvasker eller robotstøvsuger?

Hej, 


Jeg overvejer kraftigt at investere i en Braava Jet 240 fra iRobot, men jeg kan ikke finde ud af, om den vil være for hård ved mit trægulv? Ridser sådan en?

Er der nogle som har erfaringer?

Mvh Tobias


Ti tommelfingre, men gode ideer. 
Hej,  Jeg overvejer kraftigt at investere i en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 16-10-2019 00:58:10

"Og vores hus lugter ikke af våd hund!"

... nej - der lugter vel af våd kat.  
Jeg ved ikke hvilke indeklimaproblemer din ven døjer med i sit hus. Vi har absolut ingen lugtproblemer i vores hus eller noget dårligt indeklima

Vores robotstøvsuger snupper alt støvet ved gulvet og samler det i sin beholder. Vores robotstøvsuger kører ikke i hele huset, da det vil kræve mere end den ene robotstøvsuger vi har (vores hus er på 282m2). Vi har ikke mere støv på øvrigt inventar/møbler i den del af huset hvor robotstøvsugeren kører.
​Jeg lider af støvallergi, så vi har ingen tæpper i huset. Ligesom med robotplæneklipperen i haven skal man selvfølgelig tænke sig om og indrette forholdene smartest muligt.
Mange af vores reoler er væghængte. Sofaen er høj nok til at robotstøvsugeren smutter ind under. Der ligger ingen løse ledninger nogle steder. Inden vi forlader hjemmet om morgenen hiver jeg lige ungernes stole ud omkring spisebordet, så snupper robotstøvsugeren lige brødkrummerne ;-)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hele debatten startede da Kåre Press-Kristensen fra det Økologiske Råd for et par år siden udtalte sig vidt og bredt i pressen om brændeovnpartiklers skadelige indflydelse på helbredet. Han målte med en håndholt partikelmåler det forhøjet indhold af partikler når brændeovnene var i brug.

Det interesserede min bekendt som ikke kunne genkende at partiklernes størrelse og antal alene var sundhedsskadelige (min bekendt forsker i lungesygdomme), så han gentog målingerne med samme type partikelmåler når der blev lavet mad, støvsuget og lignende almindelige aktiviteter, og hver gang kunne måles et forhøjet antal partikler.

For de fleste mennesker var resultaterne aldeles ligegyldige. Min bekendt foretog målingerne for at slå fast at partiklernes kemiske sammensætning er afgørende.

Ved samme lejlighed foretog han også en måling når vores centralstøvsuger var i aktion, og der var udledningen markant lavere sammenlignet med almindelige støvsugere. Vi ser også markant mindre støv på hylder og lignende efter vi fik uhyret installeret.

... og nok så vigtigt - der er ingen lugtgener.

P.S. Dansk Energi er interesseorganisation for bl.a. varmeværker, som ingen interesse har i privat opvarmningsformer, financerer ca. 40% af Det Økologiske Råd aktiviteter.

Kåre Press-Kristensens udtalelser var ren bestillingsarbejde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis