Støbe gulv - maks 10 cm

Hej LDS

Jeg står og gerne vil fjerne trægulvet i entreen og lægge gulvvarme og fliser. 

Problemet er at jeg kun har 10 cm fra beton til overkant trægulv. 

Er det nok til isolering, Rio-net, varme slanger, støbe gulv og til sidst fliser?

pft. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

10 cm fra beton til overkant trægulv? Der er en del.

Mener du ikke 10 cm fra underkant sokkel til overkant trægulv? 10 cm er i min vurdering ikke nok. Du skal minium have 400mm isolering i gulv og 8-10 cm beton. Eventuelt kan du vælge det grå styrolit som har bedre U værdi og så skal knap så langt i jorden.

Nu ved jeg ikke hvor stor din entre er - men en løsning hvor minimal byggehøjde ønskes kan man vælge nogle pexrør som er meget tynd langt i specielle plader - jeg mener den færdige byggehøjde med fliser da bliver 3 cm.

er det et 1 plans hus? og er det et tykt bræt du har fjernet? Det lyder som om du har et gulv på strøer - har du ikke et billede af hvad der er under gulvbræddet du kan poste her?

Det er et 1 plans hus. Klassisk 70’er villa.

Det er på strøer, og brættet er ca  20mm. 

Gulvet er det klassiske parket gulv. 

En wediplade på 50mm i bunden og en på 30 eller 40mm på toppen som der skæres spor i til varmeslanger og fliser henover, så passer det vidst meget godt med den ønskede byggehøjde.


Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 19-04-2018 08:06:29

En wediplade på 50mm i bunden og en på 30 eller 40mm på toppen som der skæres spor i til varmeslanger og fliser henover, så passer det vidst meget godt med den ønskede byggehøjde.

 Ahh ok. 

Så man bruger det i stedet for at støbe, og trækker fliseklæb på direkte på øverste plade? 

Er det stabilt nok mon? 


Produktet er lavet til det, det er meget trykstabilt, og de har en guide omkring nedfræsning af spor til varmeslanger på nettet.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 19-04-2018 11:22:46

Produktet er lavet til det, det er meget trykstabilt, og de har en guide omkring nedfræsning af spor til varmeslanger på nettet.

 Super.

Tak for brugbar ide. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis